Привет на всички,
бих искал да помоля компетентните в този форум да се произнесат със съвет по моя казус. Ето и лаконично излагане на фактологията по казуса:
Действието се развива в гр. София, като и двата офиса на Еконт по изпращане и получаване са в столицата.
На 05.02.в офис на Еконт пуснах пратка с наложен платеж за 35 лв с опция преглед и тест до клиент. На 06.02. е пристигнала в посочения офис. На 07.02 в 20.00 ч в търговската платформа ОЛХ получих съобщение от клиента, че има проблем с настройката на уреда и иска помощ да му обясня какви настройки да приложи. Изпратих му подробна информация придружена със схема на свързване - все пак не всички са технически грамотни, а реално човекът е клиент. Той ми обясни, че и така не ставало, и че на 08.02 чакал някакъв ТВ ще пробва свързване и на него и ако не стане ще ми върне пратката. Естествено това са нормални неща, аз така или иначе пари не бях получил като превод, но бях готов да ги върна на човека. Усъмних се малко тъй като при така развилата се кореспонденция би трябвало стоката ми да е в клиента, който се бори със свързването, а парите трябваше да са дошли. Нали такава е фирмената политика на спедиторската компания Еконт. Минаха няколко дни в които нито Еконт ми изпратиха съобщения за превод или за върната стока, нито се свързаха с мен. На 12.02 посетих офис на Еконт за да потърся информация какво се случва. От офиса нямаха никаква информация. Обадиха се до колегите си и оттам им отговориха, че клиентът е помолил да се задържи стоката докато я тествал на Тв който чакал ( до тук информацията от писмената кореспонденция с клиента че чака ТВ се припокрива) но аз превод нямам. Отговориха ми че стоката не е платена и чака клиента да реши какво да прави.
На 14.02 в 20.30 ч позвъних на националния тел. на Еконт и разказах подробно случката, че нито имам стока обратно, нито изплатена сума. Момчето от кол център линията ми обясни че в същия ден 14.02 стоката ми е върната, но идея си няма защо толкова време са я държали без да пуснат превод и той самият беше в недоумение какво се случва. Предложи ми да пусне рекламация и да започне разследване на казуса. Продиктува ми номера на заведената рекламация и каза че до 2 дни ще се свърже служител от отдел рекламации с мен.
На 18.02 си я взех пратката обратно. Поне да не им плащам за престой докато се разяснява случая. Рекламацията ми се състоеше в това, че имам подозрения че стоката ми е напуснала офиса на Еконт без да е направен превод, стояла е в нечии дом и просто е използвана. Също така никой толкова дни не ме потърси нито от единия офис, нито от другия офис на Еконт за да ми обясни какво се случва, а трябваше аз да водя разследване къде ми е стоката. Още на следващия ден получих обаждане на моя личен телефон. Някакво момче без да се представи по име или отдел само каза че бил от Офиса в който е получена пратката ми. Във входа на разговора попитах разговора дали се записва и той каза Да!Попита ме дали всичко е наред с цялостта на стоката и после рязко изстреля нелепото изречение“ Виж, хайде да се разберем нещо по въпроса“. Казах на въпросното незнайно момче, че няма какво да се разбирам с него,че очаквам легитимен представител на компанията от отдел Жалби или Рекламации както си ги водят те да се обади и повече да не ми звъни да ме уговаря за каквото и да било.
На 18.02 ме потърси служителка от отдел рекламации, поне вече така се представи, като подчерта че разговора се записва започна да ме убеждава, че всичко е наред по моя казус. Прегледали са записите от камерите и са видели, че моята стока не е напускала офиса. Открила е нарушение само и единсвенно в това, че след преглед и тест стоката ми е стояла в обекта им уж 8 дни, без да е върната или заплатена.
Поисках да видя запис от камерите, защото започнаха много да се разминават нещата, тя ми отговори че според политиката на GDPR нямам право да изисквам това, тъй като на камерите се виждали лицата на хората в офиса!!!!
Поисках писмено отговори на няколко прости въпроса:
1. След като твърдят, че стоката ми не е напускала обекта им, какво е правила там толкова дни? Защо ако думите са й верни, не ме обори с факти, а ми заявява, че трябвало да й се доверя. Защо клиентът ми пише в 20.00 ч. на 07.02 че има проблем със свързването на стоката, а не ме е потърсил по телефона в момента в който уж е в офиса и видиш ли ти тества устройството във фирмените контакти на Еконт?
2. Защо след отварянето на стоката ми за преглед и тест на 07.02 не са ми я върнали както е по правилник на спедиторската фирма, и на какво основание е задържана неправомерно, както самата служителка експерт от отдел рекламационно производство се изрази.
3. Защо служител от офис ме търси да замазва положението, преди да се свърже експерт по рекламацията ми и ми предлага сделки?
Служителката експерт от отдел рекламационно производство ми отговори, че ще ми изпрати в офис в писмена форма отговори на моите въпроси и протокол за споразумение, с който може да ме компенсира заради неправомерното задържане на стоката ми с 40 лв.
Ъпсурдно е да ми се предлагат такива подаяния, аз искам от тях само изясняване на ситуацията в която са ме въвлекли без мое разрешение или знание.
На следващия ден 19.02 от офиса ми се обадиха да отида да си взема споразумителния протокол и писмените отговори. Уви отговори нямаше, само констатирано нарушение на стандартите на компанията и споразумение да разрешим случая и констатираното от тях нарушение на вътрешните си разпоредби със сумата от 40 лв. Отидох и ги накарах да я наберат по служебния телефон, за да й обясня за 100 път че искам отговори на зададените от мен прости въпроси, а не подаяния и как така прецениха че тяхната допусната груба грешка на вътрешните правила и разпоредби струва 40 лв. В едно с моето неудобство, притеснение, нерви, изгубено лично време, разклатено доверие в принципността на спедиторксата фирма Еконт.
На следващия ден ми се обади пак същата госпожа и ми каза, че няма как да ми издадат документ с ясни отговори на моите въпроси, защото това не е в политиката на фирмата и изпратения документ е това, което може да направи за мен. Изложих доста факти и тя уж ме разбра какво искам, като пое ангажимент да запознае ръководителите си със случая и да получа ясни и разширени отговори на питанията си в писмена форма. Предупреди ме че ако не приема подаянието от 40 лв няма как да взема и уж писмения отговор на моите въпроси с подпис и печат на Еконт. Казах й че аз клиентът ще реши какво да вземе и какво не.
На следващия ден пак отново в офиса им получих поредната неадекватност.
Проформа, неясен документ пълен с правописни грешки и нищо по същината на моите въпроси. Докато бях в офиса написах жалба срещу неадекватния отговор и нелепото отношение, но служителите отказаха да я приложат към документацията. Казаха че няма да я изпратят, да си платя 4,80 за доставка и тогава.
Попитах защо да плащам при положение че това е прикрепено към нещо което те искат да разпиша-споразумение за подаяние 40 лв и неадекватен документ. Жалбата ми беше захвърлена върху някакъв прашен стелаж и толкова.
Обадиха се на въпросната специалистка по жалбите. Обясних й че това е вече прекалено от тяхна страна. Тя ми заяви, че или приемам каквото са ми дали или повече да не очаквам нищо от тях. Това е което могат да ми дадат. Скрепени измишльотини с които да прикрият редица нарушения срещу мен като клиент и подаяние от 40 лв.
Моля и за мнение имам ли достатъчно основание от така изложените факти за завеждане на дело. И също така какъв би могъл да бъде размера на обезщетението ми в евентуалната ми бъдеща искова молба.
Благодаря много предварително!
- Дата и час: 26 Ное 2024, 07:37 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Еконт - нарушения
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
2 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Еконт - нарушения
Използвайки услугите на Еконт, вие се съгласявате и влизате в договорни отношения с тях по силата на общите им условия.
Може да водите исково производство за нарушение на тази точка от Общите Условия на компанията.
Във ваша тежест е да докажете, че те не са спазили условията по това изречение. Изобщо не е ясно какви доказателства ще допусне съда.
Общо взето бумащината и дънданията ще са огромни, а резултатът, ако въобще е положителен - нищожен.
11.1. Тест – пратката може да се прегледа и тества от Получателя и да плати Наложения платеж, само ако приеме стоката.
Може да водите исково производство за нарушение на тази точка от Общите Условия на компанията.
Във ваша тежест е да докажете, че те не са спазили условията по това изречение. Изобщо не е ясно какви доказателства ще допусне съда.
Общо взето бумащината и дънданията ще са огромни, а резултатът, ако въобще е положителен - нищожен.
- propensity
- Потребител
- Мнения: 451
- Регистриран на: 04 Сеп 2018, 00:00
- Местоположение: Аркутянски РС
2 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 52 госта