начало

Внезапно почина окръжният прокурор на Кюстендил Ангел Байрактарски Внезапно почина окръжният прокурор на Кюстендил Ангел Байрактарски

Отказ за отключване на мобилен телефон.

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Отказ за отключване на мобилен телефон.

Мнениеот ivanzlatev93 » 08 Фев 2017, 04:32

Здравейте,бих искал да ви помоля за съвет как да процедирам.Проблемът е следния:Преди 6 месеца подписах договор с Теленор за 2 години за мога да си купя Айфон по евтинко.Подисах договора,след няколко дни и телефона пристигна в магазина на Теленор(нямаха налична бройка,и от Пловдив изпратиха такава)отидох в магазина при вече подписан договор,заплатих сумата от 750 лева и си получих телефона.Така до тук добре,с приятелката ми се преместихме в Холандия,теленорската карта стои в квартирата,сложена в един обикновен телефонен апарат и почти не се използва.Аз искам да си използвам айфона с нидерландска сим карта,но от теленор най-учтиво ми отказаха,цитирам- "Господине,няма как да ви отключим телефона,докато не изтече срока на договора".В общите условия на теленор не пише нищичко(или аз поне не видях,и не намерих такива) за кодиране/разкодиране на телефонни апарати,при положение,че съм заплатил цялата сума за дадения мобилен апарат,не би ли следвало от това,че аз съм полноправен собственик на даденото мобилно устройство,и мога да разполагам както си поискам с него,и да предприемам каквито действия аз пожелая.Благодаря Ви,за вниманието!Надявам се някой да ми помогне. :)
ivanzlatev93
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 08 Фев 2017, 03:17

Re: Отказ за отключване на мобилен телефон.

Мнениеот borovinka » 08 Фев 2017, 11:11

Ако сте изплатил изцяло апарата още при сключване на договора, от оператора нямат право да ви отказват "отключване" на достъпа до пълната функционалност на устройството, вкл. и ползването му със сим-карта на друг оператор.
Подадохте ли писмена жалба до оператора с описание на ситуацията?
Ако все още не сте, съветвам ви да го направите, като посочите, че устройството е изцяло ваша собственост и в договора няма условия за забрана на предварителното му разблокиране.

В случай че не отговорят на жалбата ви в срок или не ви отключат устройството, имате основание да заведете дело пред районен съд в България.
Veritatem dies aperit
borovinka
Активен потребител
 
Мнения: 1515
Регистриран на: 18 Авг 2011, 14:41
Местоположение: Lawrence, KZ

Re: Отказ за отключване на мобилен телефон.

Мнениеот FlaSk4o » 08 Фев 2017, 11:30

С единствената забележка, че сте изплатили изцяло апарата на преференциалната стойност, която са ви предложили от Теленор с подписването на договора. Карам по спомен, но си бяха включили някакви текстове в договора, с които се защитаваха при прекратяване на договора преди изтичане на срока му. В този случай дължите разликата за устройството от обявената му без договор цена. Ако им заплатите разликата, което би било абсурдно, може и да се съгласят да ви го отключат.
Малко извън зададения от вас въпрос, срещу 100 лева ще ви го разкодират на повечето места, които се занимават с това.
FlaSk4o
Младши потребител
 
Мнения: 15
Регистриран на: 10 Сеп 2006, 12:12

Re: Отказ за отключване на мобилен телефон.

Мнениеот ivanzlatev93 » 08 Фев 2017, 18:05

FlaSk4o написа:С единствената забележка, че сте изплатили изцяло апарата на преференциалната стойност, която са ви предложили от Теленор с подписването на договора. Карам по спомен, но си бяха включили някакви текстове в договора, с които се защитаваха при прекратяване на договора преди изтичане на срока му. В този случай дължите разликата за устройството от обявената му без договор цена. Ако им заплатите разликата, което би било абсурдно, може и да се съгласят да ви го отключат.
Малко извън зададения от вас въпрос, срещу 100 лева ще ви го разкодират на повечето места, които се занимават с това.

Здравейте,не става въпрос за прекратяване на договор,а само за отключване на апарата за да работи с други сим карти.Цената за отклячване варират от 100 до 200 лева взависимост от модела на телелфона,това го знам но има друга уловка,при самото отключване на апарата(понеже е неофициално,защото Apple имат световен сървар,чрез който се отключват апаратите) има опастност да се самоблокира и да не може да се използва,докато не се свържа с Apple представител и да му обесня какво се е случило,и чак тогава ще бъде отблокиран като заключването към дадения оператор остава + гаранцията на апарата отпада. :) За това тази процедура отпада.
ivanzlatev93
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 08 Фев 2017, 03:17

Re: Отказ за отключване на мобилен телефон.

Мнениеот FlaSk4o » 08 Фев 2017, 23:42

Аз визирах по-скоро подобна клауза в договора, свързана със заключването на iPhone-а. Сега си погледнах и моя договор. В него също не пише нищо за кодиране. Единственото, което намерих е на гърба на кутията. Apple те предупреждават, че можеш да имаш ограничения на ползване по отношения на оператора и услугите дори след срока на договора. Друг е въпросът, че по никакъв начин Теленор нямат препратка към това предупреждение от Apple. С две думи, не си информиран при подписването на договора. Според мен може и да е основателна съдебната претенция. Друг е въпросът какво ще реши съдът и дали ще възприеме виждането на Теленор, че с подписването на договор с тях, те ви предоставят правото да си закупите телефон с ограничения по отношение на ползването само в тяхната мрежа.
FlaSk4o
Младши потребител
 
Мнения: 15
Регистриран на: 10 Сеп 2006, 12:12

Re: Отказ за отключване на мобилен телефон.

Мнениеот ivanzlatev93 » 09 Фев 2017, 02:24

Съответно с това тяхно непредупреждение и непредставяне на тази практика в дадения ми писмен договор,те ме въвеждат в заблуждение.Поне аз така мисля,поправете ме моля,ако греша.Тази практика е само за айфон,приятелката ми и майка и,си закупиха по-същия начин 2 мобилни апарата с марка HTC.Подписване на 2-ву годишен договор и заплащане на цялата сума за апарата в момента на подписването на договора,техните телефони не са кодирани.Силно вярвам,при заведено дело от моя страна ,ще го спечеля но не ми се рискуват една малка торбичка с парички :) .Продължаваме да търсим пропуски в договора им,и другата седмица чакаме приятелка на майка ми се върне на работа след отпуска.Тя работи в комисията за защита на потребителя,та да видим може ли удари едно рамо.
Поздрави ! :)
ivanzlatev93
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 08 Фев 2017, 03:17


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта


cron