- Дата и час: 26 Ное 2024, 11:13 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
KAT - Камери - Акт за установяване на админ. нарушение.
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Здравейте, на всички.
Не защитавам нарушителите и не толерирам нарушаването на законите, но ако някой се опитва да ме прецака чрез закона, това е друга работа.
Живея във Варна, но имам пресни наблюдения за София и Бургас и според мен Варна е най-наблюдавания град.
Според мен темата която се разисква е много по-сериозна и глобална, отколкото на някои им изглежда.
Искам да попитам, някой запознат ли е с механизма за установяване на нарушенията?
Според мен, в добрия (вариант, но не идеалния) сядат няколко инспектора пред няколко монитора и започват да преглеждат едно по едно нарушенията, които системата за наблюдение е регистрирала. В един момент инспектор А вижда как инспектор Б преминава на червено [СТОП] Какво се случва от тук нататък - а) инспектор Б е глобен; б) инспектор Б не може да нарушава правилата (записа е изтрит от системата)?
Като гледам какви и колко нарушения се правят ежедневно - минаване на червено, засичания, маневра без сигнализация (мигач), десен/ляв завой от крайна лява/дясна лента, превишена скорост, неспазване предимство на пешеходец и т. н., си мисля, че трябва да има поне 10 човека по 3 смени, които да регистрират нарушенията и поне още толкова които да пишат актове и не знам колко повече, които да ги връчват. Не съм забелязал да кипи такъв усилен труд, иначе досега половин Варна щеше да ходи оклюмала и с празни джобове.
Та идеята ми беше да повдигна въпроса за справедливостта - кой решава кой да бъде наказан/порязан и по какви критерии и как се елиминира феномена "наш човек".
Хипотетично (не ипотетично
Имам зъб на съседа. Издебвам го като е на работа без колата, открадвам му номера, слагам го на моята кола, минавам 3-4 пъти на червено, превишавам 3-4 пъти скоростта с над 50км/ч, връщам номера обратно на колата (докато съседа се усети, че номера му е пипан ...) Кой ще изгори - аз или съседа? Ако приложа и номера от един американски филм да си сложа маска със снимка на лицето на съседа, съвсем ще го закопая. А като си помисля, че може да използвам и кола като неговата, а не неговата (за да няма противозаконно отнемане на собственост), да ходи да доказва, че няма сестра.
Как сме защитени от такъв сценарий? Изглежда Холивудски, но само се замислете какъв е проблема да се реализира.
Беше повдигна въпроса за точността на скоростомера.
Ако искам да продавам краставици на пазара, ще трябва да мина през метрологичен контрол (срещу заплащане разбира се), който да удостовери, че не ви лъжа нито с грам в кантара. Когато трябва да ме глобят с 50, 100 или повече лева искам да съм убеден, че 83км/ч са били наистина 83, а не 82 (за които да допуснем наказанието е по-малко). Наскоро гледах по телевизията един човек от МВР да обяснява, че в България имало само няколко високоточни уреда за алкохолна проба, а останалите можели да допуснат до 0,5 промила грешка (вместо половин безалкохолна бира съм изпил голяма водка:) Едно погрешно движение на стрелката и вече съм престъпник
Подобен беше проблема и със скоростомерите. Хората си ги тестват и калибрират сами, с някаква нелицензирана апаратура. "Пешо, тури 10км/ч отгоре да си ловим повече нарушители!"
Някой може ли да посочи в кой закон се регламентира калибрирането от лицензирана лаборатория на алкохоломерите и радарите на "катаджиите", което да гарантира точността на уредите? Защото примерно превишението на скоростта с 11 вместо с 10 км/ч ни бърка по-дълбоко в джоба.
Друг въпрос.
Как се гарантира, че снимката която прави камерата не е манипулирана. Трябва да ви кажа, че всеки що годе грамотен в областта на компютрите човек с обикновен компютър и прост безплатен софтуер за графична обработка, може да спретне такъв фотомонтаж, че сами да се убедите, че вие сте нарушителя в трабанта, преминал на червено със 160км/ч, нищо, че в това време сте били в Ню Йорк например.
Инспектор А ми има зъб, хваща една снимка на нарушител, който кара кола като моята, ле-е-еко пипва номерчето на колата и хоп, вече съм под ножа.
Някой да е чул или да знае как сме предпазени от подобна участ?
И още един друг въпрос.
Доколкото знам, във Варна системата за видео-наблюдение е собственост на общината, а се експлоатира от областна дирекция на полицията. Чия собственост са снимките при това положение?
Ако са на общината, доколко е законно тя да ме видеонаблюдава и сетне да предава тази информация на трети лица, които да ме наказват?
Ох, излях си душата
Към автора на темата:
Наеми си адвокат и обжалвайте достоверността на снимките. Искайте предоставяне на записите и експертиза, че не са манипулирани, която ако докаже, че са били, става много добре за теб. Намери си свидетели, които да потвърдят, че по въпросното време си бил на съвсем друго място, ако можеш да докажеш, че колата ти е била открадната точно тогава, още по-добре, а ако си лежал и в болница, придобиваш желязно алиби и те така... Гледай малко ТВ да видиш как големите престъпници в България прилагат подобни хватки в съда и излизат от там по-чисти от момина сълза ли беше от рилски езера ли?
Малко материал за размисъл:
http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=380817
http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=523661
Това последното сега го прочетох и щях да падна: от 1 януари до 8 юли с 229 камери са регистрирани 421 нарушения, направени са 200 акта и 43 фиша за нарушение на ЗДП. Че аз като застана на едно кръстовище, ако съм катаджия, за един час ще съм направил пачка, с която ще си подпирам колата да не тръгне по някое надолнище
Това се казва ефективност на системата - тази година всяка камера с един акт, а догодина дори с по-малко
Не защитавам нарушителите и не толерирам нарушаването на законите, но ако някой се опитва да ме прецака чрез закона, това е друга работа.
Живея във Варна, но имам пресни наблюдения за София и Бургас и според мен Варна е най-наблюдавания град.
Според мен темата която се разисква е много по-сериозна и глобална, отколкото на някои им изглежда.
Искам да попитам, някой запознат ли е с механизма за установяване на нарушенията?
Според мен, в добрия (вариант, но не идеалния) сядат няколко инспектора пред няколко монитора и започват да преглеждат едно по едно нарушенията, които системата за наблюдение е регистрирала. В един момент инспектор А вижда как инспектор Б преминава на червено [СТОП] Какво се случва от тук нататък - а) инспектор Б е глобен; б) инспектор Б не може да нарушава правилата (записа е изтрит от системата)?
Като гледам какви и колко нарушения се правят ежедневно - минаване на червено, засичания, маневра без сигнализация (мигач), десен/ляв завой от крайна лява/дясна лента, превишена скорост, неспазване предимство на пешеходец и т. н., си мисля, че трябва да има поне 10 човека по 3 смени, които да регистрират нарушенията и поне още толкова които да пишат актове и не знам колко повече, които да ги връчват. Не съм забелязал да кипи такъв усилен труд, иначе досега половин Варна щеше да ходи оклюмала и с празни джобове.
Та идеята ми беше да повдигна въпроса за справедливостта - кой решава кой да бъде наказан/порязан и по какви критерии и как се елиминира феномена "наш човек".
Хипотетично (не ипотетично
Имам зъб на съседа. Издебвам го като е на работа без колата, открадвам му номера, слагам го на моята кола, минавам 3-4 пъти на червено, превишавам 3-4 пъти скоростта с над 50км/ч, връщам номера обратно на колата (докато съседа се усети, че номера му е пипан ...) Кой ще изгори - аз или съседа? Ако приложа и номера от един американски филм да си сложа маска със снимка на лицето на съседа, съвсем ще го закопая. А като си помисля, че може да използвам и кола като неговата, а не неговата (за да няма противозаконно отнемане на собственост), да ходи да доказва, че няма сестра.
Как сме защитени от такъв сценарий? Изглежда Холивудски, но само се замислете какъв е проблема да се реализира.
Беше повдигна въпроса за точността на скоростомера.
Ако искам да продавам краставици на пазара, ще трябва да мина през метрологичен контрол (срещу заплащане разбира се), който да удостовери, че не ви лъжа нито с грам в кантара. Когато трябва да ме глобят с 50, 100 или повече лева искам да съм убеден, че 83км/ч са били наистина 83, а не 82 (за които да допуснем наказанието е по-малко). Наскоро гледах по телевизията един човек от МВР да обяснява, че в България имало само няколко високоточни уреда за алкохолна проба, а останалите можели да допуснат до 0,5 промила грешка (вместо половин безалкохолна бира съм изпил голяма водка:) Едно погрешно движение на стрелката и вече съм престъпник
Подобен беше проблема и със скоростомерите. Хората си ги тестват и калибрират сами, с някаква нелицензирана апаратура. "Пешо, тури 10км/ч отгоре да си ловим повече нарушители!"
Някой може ли да посочи в кой закон се регламентира калибрирането от лицензирана лаборатория на алкохоломерите и радарите на "катаджиите", което да гарантира точността на уредите? Защото примерно превишението на скоростта с 11 вместо с 10 км/ч ни бърка по-дълбоко в джоба.
Друг въпрос.
Как се гарантира, че снимката която прави камерата не е манипулирана. Трябва да ви кажа, че всеки що годе грамотен в областта на компютрите човек с обикновен компютър и прост безплатен софтуер за графична обработка, може да спретне такъв фотомонтаж, че сами да се убедите, че вие сте нарушителя в трабанта, преминал на червено със 160км/ч, нищо, че в това време сте били в Ню Йорк например.
Инспектор А ми има зъб, хваща една снимка на нарушител, който кара кола като моята, ле-е-еко пипва номерчето на колата и хоп, вече съм под ножа.
Някой да е чул или да знае как сме предпазени от подобна участ?
И още един друг въпрос.
Доколкото знам, във Варна системата за видео-наблюдение е собственост на общината, а се експлоатира от областна дирекция на полицията. Чия собственост са снимките при това положение?
Ако са на общината, доколко е законно тя да ме видеонаблюдава и сетне да предава тази информация на трети лица, които да ме наказват?
Ох, излях си душата
Към автора на темата:
Наеми си адвокат и обжалвайте достоверността на снимките. Искайте предоставяне на записите и експертиза, че не са манипулирани, която ако докаже, че са били, става много добре за теб. Намери си свидетели, които да потвърдят, че по въпросното време си бил на съвсем друго място, ако можеш да докажеш, че колата ти е била открадната точно тогава, още по-добре, а ако си лежал и в болница, придобиваш желязно алиби и те така... Гледай малко ТВ да видиш как големите престъпници в България прилагат подобни хватки в съда и излизат от там по-чисти от момина сълза ли беше от рилски езера ли?
Малко материал за размисъл:
http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=380817
http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=523661
Това последното сега го прочетох и щях да падна: от 1 януари до 8 юли с 229 камери са регистрирани 421 нарушения, направени са 200 акта и 43 фиша за нарушение на ЗДП. Че аз като застана на едно кръстовище, ако съм катаджия, за един час ще съм направил пачка, с която ще си подпирам колата да не тръгне по някое надолнище
Това се казва ефективност на системата - тази година всяка камера с един акт, а догодина дори с по-малко
- ivanm
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 17 Мар 2004, 12:28
- Местоположение: Варна, България
P.S.
Системата струвала дотук 4,5млн лв.
200 акта х 50лв = 10000лв за грубо 1/2 година
4 500 000 / 10 000 = 450 х 1/2 = 225 години
Ура, след 2 века и кусур, системата ще се изплати и ще започне да носи печалба.
И тогава, тогава предвиждам такъв живот, че само си викам дано, дано, дано - както се пее в една песен
Системата струвала дотук 4,5млн лв.
200 акта х 50лв = 10000лв за грубо 1/2 година
4 500 000 / 10 000 = 450 х 1/2 = 225 години
Ура, след 2 века и кусур, системата ще се изплати и ще започне да носи печалба.
И тогава, тогава предвиждам такъв живот, че само си викам дано, дано, дано - както се пее в една песен
- ivanm
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 17 Мар 2004, 12:28
- Местоположение: Варна, България
абе хора нали сте чували оня лаф за кой да хвърли камъка а?
вие безгрешни ли сте на пътя? и какво като са 83км/ч всичко е много
относително.
и тоя "експерт" ме разбива 1сек. време за реакция на водача
то човек с такова време на реакция да е катастрофирал за 2-3км,и
сигурно е бавноразвиващ се
иначе другите данни са горе долу така
знайко защо не направиш ако искаш експеримент колко приблизително
ти е спирачния път,то и аз бих го направил,ама не ми се ще да си паля
гумите
вие безгрешни ли сте на пътя? и какво като са 83км/ч всичко е много
относително.
и тоя "експерт" ме разбива 1сек. време за реакция на водача
то човек с такова време на реакция да е катастрофирал за 2-3км,и
сигурно е бавноразвиващ се
иначе другите данни са горе долу така
знайко защо не направиш ако искаш експеримент колко приблизително
ти е спирачния път,то и аз бих го направил,ама не ми се ще да си паля
гумите
- vetre
- Потребител
- Мнения: 388
- Регистриран на: 24 Юли 2008, 20:11
- Местоположение: скапана държава
Доста зависи от автомобила, гумите, пътната настилка и др., но при скорост от 80 км/ч спирачния път (демек изключваме времето за реакция на водача) е не по-малко от 15 метра. Тоест ще имаш 15 метра черни следи на асфалта (ако колата няма АБС, но и с него разстоянието ще е горе-долу толкова).
4 метра е абсолютна фантазия - това е по-малко от една дължина на автомобила... При 80 км/ч дори да се блъснеш в стълб, купето се смачква поне 1 метър. 80 км/ч са около 30 м/сек, 4 метра с тази скорост се изминават за около 1/10 от секундата -> намаляване на скоростта от 30 м/сек до 0 за 1/10 сек = отрицателно ускорение 30g. Дори и да да приемем, че скоростта при спирането намалява, ускорението пак няма да е под 15g. Това е около 2 пъти повече от ускорението, което изпитват астронавтите при излитането на совалката, и със сигурност е повече от това, което може да понесе тялото на нетрениран човек, и то без специален костюм против претоварване.
А за камерите - зададох същия въпрос в една друга тема, и Инспектора се измъкна с общи лафове. Аз пак ще ги повторя:
1. Кой закон разрешава използването на видеокамери на необозначени места и в необозначени автомобили? В закона пише следното:
Никъде не виждам да е упомената възможността да ми бъде снимана грозната мутра. А според конституцията имам "авторски права" върху нея и никой не може да я снима без мое разрешение или поне знание.
2. Е или не е "специално разузнавателно средство" камера, монтирана така, че да затрудни по всякакъв начин нейното забелязване? Примерно скрита в автомобил с тъмни стъкла без никаква маркировка? И снимаща материал, който служи за предотвратяване или доказване на нарушение? Щото за мен това е точно СРС. Ако не е, какво точно е? Курсова задача за клас "операторско майсторство" в НАТФИЗ може би?
3. Защо ако аз с моя фотоапарат заснема как полицаите взимат подкуп примерно, или някой се опита да ми краде автомобила, видеозаписа най-вероятно няма да бъде допуснат като веществено доказателство в съда, а записа на камерата на полицаите ще е?
4. Кой и как се разпорежда със записите, "невлезли в употреба"? Кой е отговорен за съхранението на тези данни и за тяхното последващо унищожаване? Колко време се пазят, кой ги пази?
5. И купчината въпроси, дето се изписаха по-горе - кой може да гарантира, че видеозаписа на моето нарушение е заснет с апаратура, която е минала проверка за изправност? Документите, удостоверяващи това, представени в съда, може да са на някаква съвсем друга камера. Откъде да знам, след като аз не съм видял кога и с какво са ме снимали? Като ме спрат с радар, мога да погледна серийния му номер и стикера за минат преглед, докато в този случай това право ми е отнето. И кой точно ми гарантира, че датата и часа на записа са тези? Може да са отпреди 5 години, за което нарушение е изтекъл давностния срок... Или да ме викат 3 пъти и да ме санкционират 3 пъти с един и същ видеозапис като "доказателство"...
4 метра е абсолютна фантазия - това е по-малко от една дължина на автомобила... При 80 км/ч дори да се блъснеш в стълб, купето се смачква поне 1 метър. 80 км/ч са около 30 м/сек, 4 метра с тази скорост се изминават за около 1/10 от секундата -> намаляване на скоростта от 30 м/сек до 0 за 1/10 сек = отрицателно ускорение 30g. Дори и да да приемем, че скоростта при спирането намалява, ускорението пак няма да е под 15g. Това е около 2 пъти повече от ускорението, което изпитват астронавтите при излитането на совалката, и със сигурност е повече от това, което може да понесе тялото на нетрениран човек, и то без специален костюм против претоварване.
А за камерите - зададох същия въпрос в една друга тема, и Инспектора се измъкна с общи лафове. Аз пак ще ги повторя:
1. Кой закон разрешава използването на видеокамери на необозначени места и в необозначени автомобили? В закона пише следното:
(2) При изпълнение на функциите си по този закон определените от министъра на вътрешните работи служби:
...
6. (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) имат право за установяване на нарушенията на правилата за движение по пътищата да използват технически средства или системи, заснемащи или записващи датата, точния час на нарушението и регистрационния номер на моторното превозно средство.
Никъде не виждам да е упомената възможността да ми бъде снимана грозната мутра. А според конституцията имам "авторски права" върху нея и никой не може да я снима без мое разрешение или поне знание.
2. Е или не е "специално разузнавателно средство" камера, монтирана така, че да затрудни по всякакъв начин нейното забелязване? Примерно скрита в автомобил с тъмни стъкла без никаква маркировка? И снимаща материал, който служи за предотвратяване или доказване на нарушение? Щото за мен това е точно СРС. Ако не е, какво точно е? Курсова задача за клас "операторско майсторство" в НАТФИЗ може би?
3. Защо ако аз с моя фотоапарат заснема как полицаите взимат подкуп примерно, или някой се опита да ми краде автомобила, видеозаписа най-вероятно няма да бъде допуснат като веществено доказателство в съда, а записа на камерата на полицаите ще е?
4. Кой и как се разпорежда със записите, "невлезли в употреба"? Кой е отговорен за съхранението на тези данни и за тяхното последващо унищожаване? Колко време се пазят, кой ги пази?
5. И купчината въпроси, дето се изписаха по-горе - кой може да гарантира, че видеозаписа на моето нарушение е заснет с апаратура, която е минала проверка за изправност? Документите, удостоверяващи това, представени в съда, може да са на някаква съвсем друга камера. Откъде да знам, след като аз не съм видял кога и с какво са ме снимали? Като ме спрат с радар, мога да погледна серийния му номер и стикера за минат преглед, докато в този случай това право ми е отнето. И кой точно ми гарантира, че датата и часа на записа са тези? Може да са отпреди 5 години, за което нарушение е изтекъл давностния срок... Или да ме викат 3 пъти и да ме санкционират 3 пъти с един и същ видеозапис като "доказателство"...
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
- TheOldMan
- Активен потребител
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19
пояснявам за неразбралите за относителността
83км/ч по цариградско шосе какво са? нищо.
има много подобни улици широки,еднопосочни,и ако няма пешеходци
кого заплашват тея прословути 83км/ч
а иначе по някоя тясна улица и 50 са много понякога,
ще отнесеш някоя блейка , после проблеми
83км/ч по цариградско шосе какво са? нищо.
има много подобни улици широки,еднопосочни,и ако няма пешеходци
кого заплашват тея прословути 83км/ч
а иначе по някоя тясна улица и 50 са много понякога,
ще отнесеш някоя блейка , после проблеми
- vetre
- Потребител
- Мнения: 388
- Регистриран на: 24 Юли 2008, 20:11
- Местоположение: скапана държава
Между другото явно е, че от камерите има смисъл. Имам например познати, които си слагат колана само защото се притесняват да не ги уловят камерите и да им отнемат от точките. Самата глоба не ги притеснява, но виж за точките си се притесняват хората. Ами все пак смятам, че камерите вземат да дават своите положителни резултати. Постепенно хората /някой от тях/ ще свикнат да си слагат коланите, в хазната ще влязат пари и т.н. Аз съм "за" камерите - нека шофьорите да започнат да спазват закона за движението по пътищата и може би така ще намалеят катастрофите и жертвите от катастрофите.
- abstract
- Потребител
- Мнения: 131
- Регистриран на: 11 Май 2008, 08:21
abstract написа:... Аз съм "за" камерите - нека шофьорите да започнат да спазват закона за движението по пътищата и може би така ще намалеят катастрофите и жертвите от катастрофите.
Ами тогаз да сложат по една-две камери във всяко жилище - така ще намалее и домашното насилие, и апашките набези. Може и полицейски час да наложат - след залез слънце да е забранено излизането от къщи. И няма да има почерпени водачи по улиците, и автоджамбазите ще намалеят ...
Говорим за спазване на правата на поданиците на таз държава. Защото освен задължения да спазваме хилядите закони, все пак имаме и някакви права май...
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
- TheOldMan
- Активен потребител
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19
[quote Ами тогаз да сложат по една-две камери във всяко жилище - така ще намалее и домашното насилие, и апашките набези. .[/quote]
Става въпрос за съвсем различни неща. В единия случай ти сам решаваш дали ще си жертва на домашното насилие или ще предприемеш необходимите средства за защитата си, а в другия случай се надяваш някой "луд" шофьор да спазва правилата за движение. Така, че примера Ви съвсем не е подходящ за конкретния случай.
Става въпрос за съвсем различни неща. В единия случай ти сам решаваш дали ще си жертва на домашното насилие или ще предприемеш необходимите средства за защитата си, а в другия случай се надяваш някой "луд" шофьор да спазва правилата за движение. Така, че примера Ви съвсем не е подходящ за конкретния случай.
- abstract
- Потребител
- Мнения: 131
- Регистриран на: 11 Май 2008, 08:21
А пък аз говоря за наказанията (ако изобщо се стигне до тях) и за това, че тоталното наблюдение без последващо тотално наказание е "врата у поле".
Прости няма физическата възможност да се наложат наказания на всики водачи, нарушили правилата. Дори и без видеонаблюдението, само от актовете съставени от полицаи на пътя, наказателните постановления закъсняват безумно - месеци. Събираемостта на наложените финансови санкции е нищожна. Отнемането на свидетелството пък не пречи на никой да скочи отново зад волана, щото нищо не могат да му направят.
Трябва да се измисли нещо, което да махне нарушителите - "рецидивисти" от пътя. Примерно първия път - глоба. Ако в рамките на 1 година втори път "сгазиш лука" вече си рецидивист, и ти се налага обществено полезен труд - ако ще и 3 дена да е, но да е "ефективен". Може да боядисваш пешеходни пътеки, или да стоиш със знак "Стоп" в ръката на пешеходните пътеки пред училищата, за да осигуряваш преминаване на учениците. Или да бършеш стъклата на светофарите, да мие знаците - ей такива занимания, които са полезни за останалите участници в движението.
Ако трети път за една година те хванат - оставаш без книжка за 6 месеца да речем. И ако през това време те хванат зад волана - присъда. Може и да е условна, но с примерно 5 годишен изпитателен срок. И ако в тези 5 години настъпиш осевата линия само - лежиш в затвора.
И по възможност тоази процедура да е валидна за целокупното население, а не да има "богоизбрани", които минават между капките. а "раята" да бъде принуждавана да "почерпи".
Кат още слагат камери по улиците, да почерпят челен пример от братятя Хамериканци - що при тях във всяка патрулна кола има камера питам аз... И полицая е задължен да спре зад нарушителя така, че камерата да записва всичките му действия.
Ех, мечтииии...
Прости няма физическата възможност да се наложат наказания на всики водачи, нарушили правилата. Дори и без видеонаблюдението, само от актовете съставени от полицаи на пътя, наказателните постановления закъсняват безумно - месеци. Събираемостта на наложените финансови санкции е нищожна. Отнемането на свидетелството пък не пречи на никой да скочи отново зад волана, щото нищо не могат да му направят.
Трябва да се измисли нещо, което да махне нарушителите - "рецидивисти" от пътя. Примерно първия път - глоба. Ако в рамките на 1 година втори път "сгазиш лука" вече си рецидивист, и ти се налага обществено полезен труд - ако ще и 3 дена да е, но да е "ефективен". Може да боядисваш пешеходни пътеки, или да стоиш със знак "Стоп" в ръката на пешеходните пътеки пред училищата, за да осигуряваш преминаване на учениците. Или да бършеш стъклата на светофарите, да мие знаците - ей такива занимания, които са полезни за останалите участници в движението.
Ако трети път за една година те хванат - оставаш без книжка за 6 месеца да речем. И ако през това време те хванат зад волана - присъда. Може и да е условна, но с примерно 5 годишен изпитателен срок. И ако в тези 5 години настъпиш осевата линия само - лежиш в затвора.
И по възможност тоази процедура да е валидна за целокупното население, а не да има "богоизбрани", които минават между капките. а "раята" да бъде принуждавана да "почерпи".
Кат още слагат камери по улиците, да почерпят челен пример от братятя Хамериканци - що при тях във всяка патрулна кола има камера питам аз... И полицая е задължен да спре зад нарушителя така, че камерата да записва всичките му действия.
Ех, мечтииии...
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
- TheOldMan
- Активен потребител
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19
TheOldMan написа:........
Трябва да се измисли нещо, което да махне нарушителите - "рецидивисти" от пътя. Примерно първия път - глоба. Ако в рамките на 1 година втори път "сгазиш лука" вече си рецидивист, и ти се налага обществено полезен труд - ако ще и 3 дена да е, но да е "ефективен". Може да боядисваш пешеходни пътеки, или да стоиш със знак "Стоп" в ръката на пешеходните пътеки пред училищата, за да осигуряваш преминаване на учениците. Или да бършеш стъклата на светофарите, да мие знаците - ей такива занимания, които са полезни за останалите участници в движението.
Ако трети път за една година те хванат - оставаш без книжка за 6 месеца да речем. И ако през това време те хванат зад волана - присъда. Може и да е условна, но с примерно 5 годишен изпитателен срок. И ако в тези 5 години настъпиш осевата линия само - лежиш в затвора.
И по възможност тоази процедура да е валидна за целокупното население, а не да има "богоизбрани", които минават между капките. а "раята" да бъде принуждавана да "почерпи".
Кат още слагат камери по улиците, да почерпят челен пример от братятя Хамериканци - що при тях във всяка патрулна кола има камера питам аз... И полицая е задължен да спре зад нарушителя така, че камерата да записва всичките му действия.
Ех, мечтииии...
Старче/ простете за обръщението- имате уважението ми/- част от написаното от Вас е възможно да са мечти, само част!, защото законодателят още през далечната 95 е предвидил и тази хипотеза в НК/ болднатото/ при това не след трето нарушение, а за първо- и ето ти осъществил с деянието престъпния състав на 343в
Чл. 343в. (Нов - ДВ, бр. 50 от 1995 г.) (1) Който управлява моторно превозно средство в срока на изтърпяване на наказанието лишаване от право да управлява моторно превозно средство, след като е наказан за същото деяние по административен ред, се наказва с лишаване от свобода до две години.
(2) Същото наказание се налага и на този, който в едногодишен срок от наказването му по административен ред за управление на моторно превозно средство без съответно свидетелство за управление извърши такова деяние.
Въпреки, че в повечето случаи / условно казано, че може и да има други заслуги/ наказанието, което се налага са именно мерките за контрол и въздействие без ЛС/ добили общественост, като пробация/... кумулативно по ал. 1 се налага и наказанието предвидено в 343г- лишаване от правоуправление- става идеално. Пък тези по ал.2- има лек и за тях...
По голям обаче е срама, ако ти е наложено и предвиденото в 42а, т.6 наказание - безвъзмезден труд в полза на обществото/ особено в малките градчета.../. И ако до скоро се колебаех кое и как от различните санкциите на новата норма въздейства поправително-възпитателно, сега вече съм сигурна- само при безвъзмездния труд се проявява генералната превенция/ че и индивидуалната/ , защото лишаването от правоуправление се оказа да не е голяма болка /пък и срам/.
Апропо- за добро или лошо- само два пъти е налагана т.6 на мои подзащитни, многокретно заслужили това внимание..:oops:
А София би "лъснала" от чистота...
- Гост.
- Старши потребител
- Мнения: 9438
- Регистриран на: 25 Яну 2013, 17:33
Мисълта ми не е три пъти да те хванат без книжка (боже, сигурно има и такива екземпляри , а за каквото и да било нарушение (е, паркиране на непозволено място или превишаване на разрешената скорост с до 10 км/ч примерно може да не се броят). Глобата да е един вид "жълт картон", който да ти "държи влага" поне една година. А не сега - има случаи, когато човек тръгва за морето с 39 точки в талона, и се връща след седмица с 10-тина, но с цял кочан актове.
Ей на - един познат успя да си докара точките до -9 (МИНУС 9 !!!) за една година. Сега е без книжка за 6 месеца, но мисля, че наказанието му е доста закъсняло.
Ей на - един познат успя да си докара точките до -9 (МИНУС 9 !!!) за една година. Сега е без книжка за 6 месеца, но мисля, че наказанието му е доста закъсняло.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
- TheOldMan
- Активен потребител
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19
Абе пич- Знайко.. всички нарушители сте големи кретени бре. Бас държа,че си видял поне 2 табели с ограничение, а дори да не си видял такива- по обясними причини, все пак караш в "населено място" с над 30 км отгоре над разрешените. Какво си заревал ??? Ей тая българската наглост я няма никъде по света. Изведнъж след като си се омазал в лайната взе да се плюнчиш със "правата", "нарушени ми са правата"... А ти, драги, правдолюбецо, дали си по "правилата" и я караш според "правата???
Виновен ли си, в нарушение ли си, сгафил ли си, беше ли ти кеф да си "над закона" и да си "по-велик от закона", или да се чувстваш "недосегаем", защото в България няма закони.... Било ти е кеф да си "отворко" като всички онези, дето се размазват по пътищата, или размазват невинни, ТОГАВА БЪДИ МЪЖ И СИ ПЛАТИ ЗА КЕФА, ЗАЩОТО ЗА ВСЯКО ГУСТО СЕ ЗАПЛАЩА... А СЕГА ХОДИ СЕ ОПЛАКВАЙ НА АРМЕНСКИЯ ПОП...
Виновен ли си, в нарушение ли си, сгафил ли си, беше ли ти кеф да си "над закона" и да си "по-велик от закона", или да се чувстваш "недосегаем", защото в България няма закони.... Било ти е кеф да си "отворко" като всички онези, дето се размазват по пътищата, или размазват невинни, ТОГАВА БЪДИ МЪЖ И СИ ПЛАТИ ЗА КЕФА, ЗАЩОТО ЗА ВСЯКО ГУСТО СЕ ЗАПЛАЩА... А СЕГА ХОДИ СЕ ОПЛАКВАЙ НА АРМЕНСКИЯ ПОП...
...Corrige praeteritum, praesens rege, cerne futurum...
- Galahar
- Младши потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 21 Юни 2007, 08:54
- Местоположение: Надявам се възможно по-далеч от България
ми и аз съм вдигал 80 в града-като няма никой около пътя и условията
за шофиране са отлични.защо да се чувстваме виновни?всеки който
шофира 100% извършва нарушения понякога,неизбежно е
явно единствения безгрешен водач е галахар щом напада така
за шофиране са отлични.защо да се чувстваме виновни?всеки който
шофира 100% извършва нарушения понякога,неизбежно е
явно единствения безгрешен водач е галахар щом напада така
- vetre
- Потребител
- Мнения: 388
- Регистриран на: 24 Юли 2008, 20:11
- Местоположение: скапана държава
Да признавам си че АЗ СЪМ ЕДИНСТВЕНИЯ БЕЗГРЕШЕН ВОДАЧ, ВЪПРЕКИ ЧЕ ИМАМ 2 ПТП-ТА ЗАД ГЪРБА СИ И ТО ЗАЩОТО ТАКИВА СЕЛСКИ ТАРИКАТИ БЯХА ЗАД ВОЛАНА НА ДРУГАТА КОЛА, ДАЖЕ И БЯХА "НЕВИННО" ПОЧЕРПЕНИ.... ПРИЗНАВАМ СИ ЧЕ СПИРАМ НА ЧЕРВЕНО, МИНАВАМ САМО НА ЗЕЛЕНО, НЕ НА ЖЪЛТО, ВИНАГИ ПУСКАМ ПЕШЕХОДЦИТЕ, ЗАЩОТО УТРЕ И АЗ ЩЕ СЪМ НА ПЕШЕХОДНАТА ПЪТЕКА, А В ДРУГИДЕН ЩЕ Е МОЕТО ДЕТЕ, КОЕТО СЕ ПРИБИРА ОТ УЧИЛИЩЕ. НИКОГА НЕ ИЗЛИЗАМ С КОЛА, КОГАТО ИМА ВЕРОЯТНОСТ ДА СЕ УПОТРЕБЯВА АЛКОХОЛ, НЕ ОПИТВАМ И ГЛЪТКА, КОГАТО ТРЯБВА ДА КАРАМ. ДАЖЕ СЕ ГОРДЕЯ С ТОВА И ВИ ПРИЗОВАВАМ, АКО НАИСТИНА СЕ ГНУСИТЕ ОТ СОЦИАЛНАТА ПУМИЯ В КОЯТО ЖИВЕЕМ, АКО НАИСТИНА ИСКАТЕ ДА СЕ ПРОМЕНИ НЕЩО В БЪЛГАРИЯ, АКО ВИ Е СКРЪБНО ЧЕ ЗА МИНАЛАТА ГОДИНА ИМА ПОВЕЧЕ ОТ 6000 ЧОВЕКА ЗАГИНАЛИ ПО ПЪТИЩАТА- ПОВЕЧЕ ОТКОЛКОТО В ЕДНА СЪВРЕМЕННА ВОЙНА. АКО ВИ Е ПИСНАЛО ОТ ТЪПИЯ НИ БАЙ ГАНЬОВСКИ МАНТАЛИТЕТ, ТО РЕШЕНИЕТО Е ДА СЕ ПРОМЕНИМ ОТВЪТРЕ, ДА ПРОМЕНИМ СЪЗНАНИЕТО СИ, ЦЕННОСТИТЕ СИ И ОТНОШЕНИЕТО НИ КЪМ ЖИВОТА!!! ДРУГО НЕ МОЖЕ ДА НИ ОПРАВИ, ОСВЕН АКО САМИ НЕ СЕ ПРЕЧИСТИМ ОТ ПОКВАРАТА !!!
...Corrige praeteritum, praesens rege, cerne futurum...
- Galahar
- Младши потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 21 Юни 2007, 08:54
- Местоположение: Надявам се възможно по-далеч от България
Да трябва ние да се променим, а не да викаме все че "няма закони", а като затегнат малко положението(както е с камерите по пътищата) с цел да се съобразяваме и да спазваме законите, с цел да се ограничат смъртните случаи, ние започваме да търсим "вратички" в законите, пролуки в системата, за да излъжем и изпързаляме тази системаи да се направим на "големи", на "супермени", че сме минали на червено,че сме сгазили някое котенце.... ЕЙ ХОРА ОПОМНЕТЕ СЕ, НИЕ БЪЛГАРИТЕ СМЕ НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ПРАВНИ НИХИЛИСТИ В ЦЕЛИЯ СВЯТ. И защо са ни закони и все ревем че няма такива, като не си правим труда да спазим и съществуващите....
Във всяка държава по света като е казано "не убивай", хората просто.. "не убиват" без да се замислят и да пословничат от типа "защо пък това", "как" и "кога". В България принципа "не убивай" може да се "украси" по 1000 начина - "който умишлено/непредпазливо лиши другиго от живот.." и почваме да се хващаме за думичката, за точката за запетайката, за тирето, та да изопачим и изродим смисъла и виновния да излезе невинен. А принципа, духа, субстратър е ясен.....
Иначе всички сме големи юристи, всички ги знаем вратичките, но спомнете си в какво вярвате, в какво сте се заклели- да спазвате законите и конституцията и във всички действия да се ръководим от тях.... И така не винаги законите са справедливи- най вече в България, не винаги моралът е намерил място в писаното право, но именно моралът и соствената ни съвест са най-страшния съдник, от чийто затвор никой не може да се измъкне и да избяга.... И спомнете си колеги- НАЙ ВАЖНОТО Е МОРАЛЪТ В ПРАВОТО (ГЕОРГИ БОЙЧЕВ), И ДОКАТО НЕ СЕ ОТЪРСИМ ОТ ТОЗИ КИЛИПИРЛЪК, ОТ ТЪПОТО ЕСНАФСКО-ДАЛАВЕРАДЖИЙСКО МИСЛЕНЕ ДА ПРЕЦАКАМЕ ВСЕКИ И ВСИЧКО, САМО АЗ ДА СЪМ ДОБРЕ, ТО ПРАВОСЪДИЕТО НИ ЩЕ Е В ТИНЯ, ОБЩЕСТВОТО В "ГОЛЯМА ДЕПРЕСИЯ- КУЛТУРНА, ПОЛИТИЧЕСКА И ИКОНОМИЧЕСКА" И ВСЕ ЩЕ СМЕ СИ СЪЩИТЕ БЪЛГАРИ- ТЪПИ, ДРЕБНАВИ, ПОДЛИЧКИ, ЗЛИ, ЗЛОНРАВНИ, ИНТЕРЕСУВАЩИ СЕ САМО ОТ ХЛЕБЕЦ И СИРЕНЦЕ, КЕБАПЧЕТА, БИРА, РАКИЯ И САЛАТКА...
Във всяка държава по света като е казано "не убивай", хората просто.. "не убиват" без да се замислят и да пословничат от типа "защо пък това", "как" и "кога". В България принципа "не убивай" може да се "украси" по 1000 начина - "който умишлено/непредпазливо лиши другиго от живот.." и почваме да се хващаме за думичката, за точката за запетайката, за тирето, та да изопачим и изродим смисъла и виновния да излезе невинен. А принципа, духа, субстратър е ясен.....
Иначе всички сме големи юристи, всички ги знаем вратичките, но спомнете си в какво вярвате, в какво сте се заклели- да спазвате законите и конституцията и във всички действия да се ръководим от тях.... И така не винаги законите са справедливи- най вече в България, не винаги моралът е намерил място в писаното право, но именно моралът и соствената ни съвест са най-страшния съдник, от чийто затвор никой не може да се измъкне и да избяга.... И спомнете си колеги- НАЙ ВАЖНОТО Е МОРАЛЪТ В ПРАВОТО (ГЕОРГИ БОЙЧЕВ), И ДОКАТО НЕ СЕ ОТЪРСИМ ОТ ТОЗИ КИЛИПИРЛЪК, ОТ ТЪПОТО ЕСНАФСКО-ДАЛАВЕРАДЖИЙСКО МИСЛЕНЕ ДА ПРЕЦАКАМЕ ВСЕКИ И ВСИЧКО, САМО АЗ ДА СЪМ ДОБРЕ, ТО ПРАВОСЪДИЕТО НИ ЩЕ Е В ТИНЯ, ОБЩЕСТВОТО В "ГОЛЯМА ДЕПРЕСИЯ- КУЛТУРНА, ПОЛИТИЧЕСКА И ИКОНОМИЧЕСКА" И ВСЕ ЩЕ СМЕ СИ СЪЩИТЕ БЪЛГАРИ- ТЪПИ, ДРЕБНАВИ, ПОДЛИЧКИ, ЗЛИ, ЗЛОНРАВНИ, ИНТЕРЕСУВАЩИ СЕ САМО ОТ ХЛЕБЕЦ И СИРЕНЦЕ, КЕБАПЧЕТА, БИРА, РАКИЯ И САЛАТКА...
...Corrige praeteritum, praesens rege, cerne futurum...
- Galahar
- Младши потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 21 Юни 2007, 08:54
- Местоположение: Надявам се възможно по-далеч от България
ами едва ли някой ще ви повярва че сте единствения безгрешен водач
в БГ .загиналите не са 6000,а малко над 1000 за всяка година досега,
не че и 1000 са малко.
в БГ .загиналите не са 6000,а малко над 1000 за всяка година досега,
не че и 1000 са малко.
- vetre
- Потребител
- Мнения: 388
- Регистриран на: 24 Юли 2008, 20:11
- Местоположение: скапана държава
Някой по-рано попита, нека отговоря:
Да, камерите и особено в града и по кръстовищата са спрени в Германия, защото са също толкова нарушаващи човешките права и свободи, колкото и нашите.Но в България трябва да си много добър юрист, че да си отмениш акта...тъй като според една хитра точица нямаш право да обжалваш акт под 50 лв
Нямам нищо против да се изливат пари за технологични средства за оптимизиране на движение и вкарването му в контрол, но това определено не са камерите.
Има си един голям списък с база данни в КАТ дето служи за 'абеее , тоя джип С 6699 ПК пише че е на тоя, как не го видяхме по-рано...дай да търсим следващия.'
Тука някой спомена, че за 83 км/ч спирачния път бил 33 м ... не знам с какво си изкарва хляба този човек, но дано не е някой дето изготвя експертизи или пък не дай Боже шофьор...
Чудно ми е тези камери как още не са счупени, съвсем спокойно и прилежно 'някой' там знае къде съм по кое време на деня и на всичкото отгоре ме наблюдава какво правя в собствената ми кола !
Поздрав по случая:
Pink Floyd - Welcome to the Machine
Да почива в мир Richard Wright
Да, камерите и особено в града и по кръстовищата са спрени в Германия, защото са също толкова нарушаващи човешките права и свободи, колкото и нашите.Но в България трябва да си много добър юрист, че да си отмениш акта...тъй като според една хитра точица нямаш право да обжалваш акт под 50 лв
Нямам нищо против да се изливат пари за технологични средства за оптимизиране на движение и вкарването му в контрол, но това определено не са камерите.
Има си един голям списък с база данни в КАТ дето служи за 'абеее , тоя джип С 6699 ПК пише че е на тоя, как не го видяхме по-рано...дай да търсим следващия.'
Тука някой спомена, че за 83 км/ч спирачния път бил 33 м ... не знам с какво си изкарва хляба този човек, но дано не е някой дето изготвя експертизи или пък не дай Боже шофьор...
Чудно ми е тези камери как още не са счупени, съвсем спокойно и прилежно 'някой' там знае къде съм по кое време на деня и на всичкото отгоре ме наблюдава какво правя в собствената ми кола !
Поздрав по случая:
Pink Floyd - Welcome to the Machine
Welcome my son, welcome to the machine.
Where have you been?
It's alright we know where you've been.
Да почива в мир Richard Wright
- Amorphine
- Младши потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 06 Юли 2007, 10:52
Re: KAT - Камери - Акт за установяване на админ. нарушение.
правя един UP на тази тема защото тъй и не се уточни колко е спирачния път
тест от Auto Motor Sport.
Теста е правен с Голф, гумите са Continental Premium Contact 2, 205/55 R 16 V.
При скорост от 100км/ч на мокър път - спирачен път:
Грайфер 8мм (нова гума) - 44,9м
При 6мм - 46,3м
При 2,5мм - 49,4м
Сух път при 100/км/ч - спирачен път:
8мм - 39,3м
6мм - 38,3м
2,5мм - 37,2м
и това за 100км/ч->а за 80км/ч е минимум с 30% по-малък спирачен път.
тест от Auto Motor Sport.
Теста е правен с Голф, гумите са Continental Premium Contact 2, 205/55 R 16 V.
При скорост от 100км/ч на мокър път - спирачен път:
Грайфер 8мм (нова гума) - 44,9м
При 6мм - 46,3м
При 2,5мм - 49,4м
Сух път при 100/км/ч - спирачен път:
8мм - 39,3м
6мм - 38,3м
2,5мм - 37,2м
и това за 100км/ч->а за 80км/ч е минимум с 30% по-малък спирачен път.
- vetre
- Потребител
- Мнения: 388
- Регистриран на: 24 Юли 2008, 20:11
- Местоположение: скапана държава
Re: KAT - Камери - Акт за установяване на админ. нарушение.
Трабант модел 601, произведен преди 28 години
Спирачна система - барабанна отпред, барабанна отзад
Гуми - Вида Спорт 155/75 R 12 Т, 8 мм грайфер, станали пластмасови преди 18 години
Спирачен път при 100 км/ч на сухо - 156 метра, ако няма дърво или друг плътен обект на пътя преди това
Спирачен път при 100 км/ч на мокро - още не е установен такъв, Трабантът придобива внезапно качествата на шейна
не са само голфове на пътя....колкото и самите голфаджии да не вярват на това твърдение
Спирачна система - барабанна отпред, барабанна отзад
Гуми - Вида Спорт 155/75 R 12 Т, 8 мм грайфер, станали пластмасови преди 18 години
Спирачен път при 100 км/ч на сухо - 156 метра, ако няма дърво или друг плътен обект на пътя преди това
Спирачен път при 100 км/ч на мокро - още не е установен такъв, Трабантът придобива внезапно качествата на шейна
не са само голфове на пътя....колкото и самите голфаджии да не вярват на това твърдение
-
hasplu - Потребител
- Мнения: 487
- Регистриран на: 06 Фев 2002, 12:42
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта