- Дата и час: 28 Ное 2024, 19:28 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
освобождаване на държавен служител
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
9 мнения
• Страница 1 от 1
освобождаване на държавен служител
Здравейте колеги!!! Работя като юристконсулт на една община. Възникна един трудов казус. Скоро в общината имаше частичен избор и има новоизбран кмет. Кмета реши да освободи секретаря на общината. Моят въпрос е :може ли да се приложи чл.328, ал.2 от КТ или задължително процедурата е по ЗДС. Предварително благодаря!!!
- калин
№ 08-01-47 от 2.10.2003 г. относно длъжността секретар на община
МИНИСТЪР НА ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ
чл. 43 ЗМСМА, чл. 7 ЗДСл
Секретарят на общината е най-висшият държавен служител в общинската администрация, който организира нейната дейност; отговаря за дейността по административно обслужване; следи за изготвянето и обнародването на актовете на общината и изпълнява други отговорни задачи, възложени му със законите. Безспорно е обстоятелството, че ръководейки общинската администрация, той трябва да притежава висок професионализъм, а като държавен служител с ръководни функции да изпълнява държавната служба, спазвайки принципите на законност, лоялност, отговорност, стабилитет, политическа неутралност и йерархична подчиненост.
Секретарят на общината осъществява връзката между политическото ръководство и администрацията и е гаранция за реализирането на политическите идеи чрез дейността на администрацията. Нормативната уредба гарантира стабилността на този пост чрез изискването за несменяемост на секретаря. Съгласно разпоредбата на чл. 43, ал. 1 от Закона за местното самоуправление и местната администрация той назначава безсрочно на длъжността. Изискванията към степента на образование са визирани в ал. 2 - секретарят на общината трябва да бъде лице с висше образование.
Тъй като се касае за длъжност, заемана от държавен служител по служебно правоотношение, а правата и задълженията на страните по него се регулират от специалните норми на Закона за държавния служител, при назначаването на секретаря е необходимо да се преценява дали лицето отговаря на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност (чл. 7, ал. 1, т. 6 ЗДСл). Изисквания, предвидени в нормативен акт, са степента на образование и минималният ранг за заемане на длъжността.
С длъжностната характеристика се дава подробно описание на функциите, задачите и задълженията, присъщи на длъжностите, които са изброени в длъжностното разписание, като тя няма характер на нормативен акт. Ето защо измененията в изискванията за заемане на длъжността не водят до "обективна невъзможност" държавният служител да изпълнява заеманата длъжност.
Често срещана практика в администрацията е да се променя длъжностната характеристика и прекратява служебното правоотношение с цел органът по назначаването да освободи конкретен държавен служител. Не е правилно да се прилага тази техника за прекратяване на служебното правоотношение, която сочи за превратно упражняване на власт, изразяващо се в преследването на цел, различна от тази на закона.
Още по-укоримо е такова поведение в условията на местни избори, когато секретарят има редица задължения във връзка с произвеждането на изборите.
МИНИСТЪР НА ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ
чл. 43 ЗМСМА, чл. 7 ЗДСл
Секретарят на общината е най-висшият държавен служител в общинската администрация, който организира нейната дейност; отговаря за дейността по административно обслужване; следи за изготвянето и обнародването на актовете на общината и изпълнява други отговорни задачи, възложени му със законите. Безспорно е обстоятелството, че ръководейки общинската администрация, той трябва да притежава висок професионализъм, а като държавен служител с ръководни функции да изпълнява държавната служба, спазвайки принципите на законност, лоялност, отговорност, стабилитет, политическа неутралност и йерархична подчиненост.
Секретарят на общината осъществява връзката между политическото ръководство и администрацията и е гаранция за реализирането на политическите идеи чрез дейността на администрацията. Нормативната уредба гарантира стабилността на този пост чрез изискването за несменяемост на секретаря. Съгласно разпоредбата на чл. 43, ал. 1 от Закона за местното самоуправление и местната администрация той назначава безсрочно на длъжността. Изискванията към степента на образование са визирани в ал. 2 - секретарят на общината трябва да бъде лице с висше образование.
Тъй като се касае за длъжност, заемана от държавен служител по служебно правоотношение, а правата и задълженията на страните по него се регулират от специалните норми на Закона за държавния служител, при назначаването на секретаря е необходимо да се преценява дали лицето отговаря на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност (чл. 7, ал. 1, т. 6 ЗДСл). Изисквания, предвидени в нормативен акт, са степента на образование и минималният ранг за заемане на длъжността.
С длъжностната характеристика се дава подробно описание на функциите, задачите и задълженията, присъщи на длъжностите, които са изброени в длъжностното разписание, като тя няма характер на нормативен акт. Ето защо измененията в изискванията за заемане на длъжността не водят до "обективна невъзможност" държавният служител да изпълнява заеманата длъжност.
Често срещана практика в администрацията е да се променя длъжностната характеристика и прекратява служебното правоотношение с цел органът по назначаването да освободи конкретен държавен служител. Не е правилно да се прилага тази техника за прекратяване на служебното правоотношение, която сочи за превратно упражняване на власт, изразяващо се в преследването на цел, различна от тази на закона.
Още по-укоримо е такова поведение в условията на местни избори, когато секретарят има редица задължения във връзка с произвеждането на изборите.
- Гост
Именно главния секретар на съответна държавна или общинска администрация е най- висш "кадър"- държавен служител. Аз лично не знам главен секретар да е назначен по трудов договор. Всички, за които знам, са назначени по служебно правоотношение и по ЗДС е редът за тяхното освобождаване, освен ако във Вашия случай не е налице някакво конкретно различие. Елементарно е само да се провери по какъв тип правоотношение е назначено лицето- трудово или служебно.
- Ем
Re: освобождаване на държавен служител
калин написа:Здравейте колеги!!! Работя като юристконсулт на една община. Възникна един трудов казус. Скоро в общината имаше частичен избор и има новоизбран кмет. Кмета реши да освободи секретаря на общината. Моят въпрос е :може ли да се приложи чл.328, ал.2 от КТ или задължително процедурата е по ЗДС. Предварително благодаря!!!
Леле, каква неграмотност!!! Ама научете се да пишете правилно поне! И правите ли разлика между трудово и чиновническо право? Как ще прилагате КТ към служебно правоотношение?! И недейте да ми излизате с номера, че нямате опит - тези простотии студент 3 курс няма да ги напише! Така е като има ЮЗУ и други ПУЦ-ове, които бълват такива произведения! Нямам думи!
- Гост
@kalin и ЕМ
Не съм много сигурен, че за това става въпрос, но на 27.10.2003 (25 дена след писмото, което се цитира) е леко изменен (абе направо си е отменен), чл. 47 от ЗМСМА, което
Не съм много сигурен, че за това става въпрос, но на 27.10.2003 (25 дена след писмото, което се цитира) е леко изменен (абе направо си е отменен), чл. 47 от ЗМСМА, което
- kontrol
- Активен потребител
- Мнения: 1109
- Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49
Тоя който се е изплашил да си изпише "ника", не може да ме кори къде и как съм завършил, т.к. не е важно къде си учил, а какво знаеш!!!
Второ, аз вече съм започнал процедура за дисциплинарно уволнение по ЗДС, а това ми е като допълнителен вариант.
Трето, нека ди пишат колеги, които се аргументират ЮРИДИЧЕСКИ, а не КОМПЛЕКСАРИ
Второ, аз вече съм започнал процедура за дисциплинарно уволнение по ЗДС, а това ми е като допълнителен вариант.
Трето, нека ди пишат колеги, които се аргументират ЮРИДИЧЕСКИ, а не КОМПЛЕКСАРИ
- калин
9 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта