Колизия между Конституция и приложение към наредба
Публикувано на: 14 Юли 2023, 11:19
Казусът е следния: Семейство от двама пенсионери имат пораснали деца на около 40 годишна възраст. Едното дете е с телк с чужда помощ, другото му е личен асистент по закона за личната помощ, а майката е заместник-асистент когато основния отсъства. Болното дете е под пълно запрещение. Родителите-пенсионери са му настойници по право.
По наредба РД 07-7 обаче има приложение 2 в което има следното:
Чл. 5. Асистентът се задължава да: 4. уведоми при всеки случай, когато се налага промяна на мястото на работа извън населеното място в съответствие с потребностите на ползвателя на лична помощ;
освен това асистента трябва и да : 6. не разпространява лична информация за ползвателя, станала му известна в хода на предоставяне на личната помощ;
Дефакто чл. 5 точка 4 от прил 2 на наредбата узаконява следенето на потребителя на личната помощ и неговите асистенти - като всички те са от едно семейство и даже се нарушава чл. 8 от ЕКПЧ
като вътре в самата наредба аситентът хем трябва да казва по точка 4, хем да не казва по точка 6
ПРИМЕР: потребителя (тоест болното дете) заминава на курорт. Това си е лично негова работа. Трябва ли асистента да каже на общината, която се явява работодател на асистента.
ОСвен това контролната функция на АСП е дадена чрез Наредбата и нейния Чл. 13. Оправомощените служители на Агенцията за социално подпомагане имат право във всеки един момент да извършват проверка по реда на чл. 37 от Закона за личната помощ на доставчиците на личната помощ, на ползвателите и/или на асистентите.
ПРАВИЛНО ЛИ Е ЧЕ тези текстове са в директна колизия с Конституцията? Тези хора изрично не желаят да бъдат следени включително и чрез "изненадващи посещения". В сила ли е чл. 38 на АПК по отношение на контролиращите служители?
Как да се защитят тези хора? Вярно ли е че имат право да откажат всякакви контролни посещение на основание изричното им несъгласие да бъдат следени ОСВЕН АКО не са предвъртилено съгласувани?
Хората са съгласни съгласно наредбата на две контролни посещения годишно които да са предваритлено съгласувани с тях и това е? Имат ли право на такива изисквания? Ако сте на мястото на контролния орган и много искате да осъществите административен терор върху тия хора как бихте използвали властта си срещу тях.
Споразумението по прил 2 може да се променя с писмено искане и хората ще заявят писмено исканите от тях промени - обаче ако общината не ги одобри къде ще става съденето? по АПК или по ГПК? Чудя се споразумението от приложение 2 дали е договор по ЗЗД или е споразумение по чл. 20 от АПК или някакъв друг чешит?
По наредба РД 07-7 обаче има приложение 2 в което има следното:
Чл. 5. Асистентът се задължава да: 4. уведоми при всеки случай, когато се налага промяна на мястото на работа извън населеното място в съответствие с потребностите на ползвателя на лична помощ;
освен това асистента трябва и да : 6. не разпространява лична информация за ползвателя, станала му известна в хода на предоставяне на личната помощ;
Дефакто чл. 5 точка 4 от прил 2 на наредбата узаконява следенето на потребителя на личната помощ и неговите асистенти - като всички те са от едно семейство и даже се нарушава чл. 8 от ЕКПЧ
като вътре в самата наредба аситентът хем трябва да казва по точка 4, хем да не казва по точка 6
ПРИМЕР: потребителя (тоест болното дете) заминава на курорт. Това си е лично негова работа. Трябва ли асистента да каже на общината, която се явява работодател на асистента.
ОСвен това контролната функция на АСП е дадена чрез Наредбата и нейния Чл. 13. Оправомощените служители на Агенцията за социално подпомагане имат право във всеки един момент да извършват проверка по реда на чл. 37 от Закона за личната помощ на доставчиците на личната помощ, на ползвателите и/или на асистентите.
ПРАВИЛНО ЛИ Е ЧЕ тези текстове са в директна колизия с Конституцията? Тези хора изрично не желаят да бъдат следени включително и чрез "изненадващи посещения". В сила ли е чл. 38 на АПК по отношение на контролиращите служители?
Как да се защитят тези хора? Вярно ли е че имат право да откажат всякакви контролни посещение на основание изричното им несъгласие да бъдат следени ОСВЕН АКО не са предвъртилено съгласувани?
Хората са съгласни съгласно наредбата на две контролни посещения годишно които да са предваритлено съгласувани с тях и това е? Имат ли право на такива изисквания? Ако сте на мястото на контролния орган и много искате да осъществите административен терор върху тия хора как бихте използвали властта си срещу тях.
Споразумението по прил 2 може да се променя с писмено искане и хората ще заявят писмено исканите от тях промени - обаче ако общината не ги одобри къде ще става съденето? по АПК или по ГПК? Чудя се споразумението от приложение 2 дали е договор по ЗЗД или е споразумение по чл. 20 от АПК или някакъв друг чешит?