Страница 1 от 1

Ново изискване за търговски обекти

МнениеПубликувано на: 03 Дек 2020, 12:00
от bo_stamenova
Извинявам се ако темата не е за тук, но не можах да намеря точен раздел.
От октомври 2020 г. имало ново изискване за търговските обекти. При нови наематели (при заварено положение не се изисквало) трябвало собственика да предостави на наемателя разрешение за ползване. Моля някой запознат да ме светне- какво е това и от коя точно структура на Общината се издава.
Касае се за търговски обект, който е мой по наследство от скоро. Досега е бил празен. Ползван е за кратко миналата година. Преди време е бил ателие, последно - магазин.
Освен това имам и допълнителен казус - кандидат наемателите искат да ползват обекта като склад, т.е. в него да не се извършва търговска дейност. Рових изключително усилено къде ли не и не виждам това да бъде проблем. По мои сметки това ще ги лиши от задължението да обявяват работно време, естествено няма да се пропусне противопожарната идиотия.

Re: Ново изискване за търговски обекти

МнениеПубликувано на: 03 Дек 2020, 13:03
от jhoro
bo_stamenova написа:Касае се за търговски обект …
… кандидат наемателите искат да ползват обекта като склад, т.е. в него да не се извършва търговска дейност.

Здравейте!
Двата цитирани текста се с изключват взаимно.
Колкото до противопожарните изисквания - основното е два вида пожарогасители (еодем и прахов), които да са минали проверка.

Re: Ново изискване за търговски обекти

МнениеПубликувано на: 03 Дек 2020, 13:49
от ivanov_p
Става въпрос за документа (разрешението) с което сградата е въведена в експлоатация. След като обекта вече има някакъв статут, значи такъв документ има и трябва да го намерите, като при всички случаи е в документите, които предишните наематели са дали там за да се регистрират. Ако сменяте нещо, напр. от магазин за дрехи в склад за хр. стоки, трябва ново заявление до общината, като в търговския отдел ще ви кажат какво да направите.

Re: Ново изискване за търговски обекти

МнениеПубликувано на: 03 Дек 2020, 15:57
от bo_stamenova
jhoro написа:
bo_stamenova написа:Касае се за търговски обект …
… кандидат наемателите искат да ползват обекта като склад, т.е. в него да не се извършва търговска дейност.

Здравейте!
Двата цитирани текста се с изключват взаимно.
Колкото до противопожарните изисквания - основното е два вида пожарогасители (еодем и прахов), които да са минали проверка.

Не се изключват взаимно. Това че обекта е търговски не изискква да се ползва като магазин. Ако се ползва като магазин - стопанисващите са длъжни да пуснат заявление за работно време и т.н. Но ако е склад няма такова изискване. В спецификацията на обектите единствено когато се продават лицензионни и/или хранителнии стоки се търсят съответните разрешителни.
Въпросът ми беше за въпросното "разрешително за ползване", и по-точно кой го издава. Няма как да е разрешението за въвеждане в експлоатация на сградата, защото това е стар документ и по никакъв начин не обвързва наемателите с НАП, НОИ и т.н., което явно се опитват да направят.

Re: Ново изискване за търговски обекти

МнениеПубликувано на: 03 Дек 2020, 23:39
от jhoro
bo_stamenova написа:Не се изключват взаимно. Това че обекта е търговски не изискква да се ползва като магазин. Ако се ползва като магазин - стопанисващите са длъжни да пуснат заявление за работно време и т.н. Но ако е склад няма такова изискване. В спецификацията на обектите единствено когато се продават лицензионни и/или хранителнии стоки се търсят съответните разрешителни.

Един обект се характеризира като „търговски“ когато се ползва като такъв.
Ако ползвам ... гаража си (щото нямам кола) за склад (за нещо си) - не съм длъжен да информирам никого!
Склад - помещение, сграда или район, предназначени за съхраняване на стоки и ценности.
Търговски обект - обект за търговия с хранителни стоки (хранителен магазин); обект за търговия с нехранителни стоки (магазин за дрехи); заведение за хранене и развлечения; обект за комунални и други услуги (фризьорски салон) и хотел или други места за настаняване.

bo_stamenova написа:Въпросът ми беше за въпросното "разрешително за ползване", и по-точно кой го издава. Няма как да е разрешението за въвеждане в експлоатация на сградата, защото това е стар документ и по никакъв начин не обвързва наемателите с НАП, НОИ и т.н., което явно се опитват да направят.

„Акт 16 - Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане в експлоатация“ е издаден когато сградата е узаконявана!
Ве е нужно постоянно „да се размятква“!