Дължа ли неустойки към мобилен оператор
Публикувано на: 23 Юни 2019, 21:07
Здрвейте,
На 14 май 2019 получих следното съобщение от моблиен оператор, който ще нарека ХХ: "ХХ, Ви информира, че считано от 23.06.2019 г. се измеят условията на тарифния план, с който ползвате този номер. В срок до 1 месец от тази дата, можете да прекратите договора без санкции. Подробна информация за променениете условия, може да намерите тук: .... (тук има линк към тарифен план, от който аз лично не мога да се ориентирам каква е дължимата сума на месец, но това си е мой проблем)".
След този смс получих обаждане по телефона (на 12 юни) от централата им, като ми предлагха друг тарифен план (на по-висока месечна такса от насотящата ми). На другия ден се обадиха, за да има дам отговор. След като има казах, че тези условия не ме удовлетворяват и няма да подпиша договор за тази сума, попитах дали могат да ми предложат тарифен план с по-ниска такса. Получих отговор "Аз не мога да Ви предложа тарифен план с по-ниска месечна такса от тази, която заплащате в момента. Не знам дали някой изобщо би могъл да Ви предложи такава такса". Отворих сайтът на ХХ и там има поне 2 тарифи с по-ниски месечни такси... След упорито убеждаване, че не разбират защо не искам, категорично заявих, че тарифните планове, които ми предлагат не ме устройват.
След това на 22.06.2019 получих смс: "Здравейте, новия Ви тарифен план е валиден от днес. Вижте всички детайли на: .... (тук е сложен линка към сайта на мобилния оператор, но нищо конкретно, от което да разбера какъв тарифен план е активиран)". И няколко смс-а, че избраните от мен пакети за мобилен интернет са активирани, гласова поща е активирана, видео разговор, музикален сигнал, допълнителен интернет и т.н.
Аз не съм избирала пакет за интернет, не съм желала активиране на каквито и да е услуги и допълнителни пакети за интернет и не съм подписвала каквито и да е договри, както споменах по-горе - дори отказах нов договор, за това предполагам, че тези смс-и са в следствие на уведомителния смс от 14 май за изменение в тарифния план, но в смс-а е упоменат 23.06.2019, а не 22.06.2019 г. Което ме накара да се замисля възможно ли е въпреки моя категориче отказ, все пак да е задействана процедура за нов договор...
Тъй като в момента съм на легло с фрактура и ми е непосилно да отида на място в офис на мобилния оператор (и честно казано се съмнявам колко достоверна информация ще ми дадат), искам да попитам, дали някой има правна информация след като не съм подписвала нов договор с мобилен оператор ХХ (старият ми договор с тях е изтекъл преди повече от година), ако се прехвърля към друг мобилен оператор сега и запазя телефонния си номер, ще дължа ли неустойки на ХХ, свързани с въпросния нов тарифен план, който е влязал в сила от 22 юни?
Дали упоменатия срок от 1 месец за отказ без санкции от "тази дата" се отнася за 1 месец след влизане в сила на новите тарифни условия (22.06.2019) или 1 месец от датата на получаване на смс-а?
Благодаря Ви предварително!
На 14 май 2019 получих следното съобщение от моблиен оператор, който ще нарека ХХ: "ХХ, Ви информира, че считано от 23.06.2019 г. се измеят условията на тарифния план, с който ползвате този номер. В срок до 1 месец от тази дата, можете да прекратите договора без санкции. Подробна информация за променениете условия, може да намерите тук: .... (тук има линк към тарифен план, от който аз лично не мога да се ориентирам каква е дължимата сума на месец, но това си е мой проблем)".
След този смс получих обаждане по телефона (на 12 юни) от централата им, като ми предлагха друг тарифен план (на по-висока месечна такса от насотящата ми). На другия ден се обадиха, за да има дам отговор. След като има казах, че тези условия не ме удовлетворяват и няма да подпиша договор за тази сума, попитах дали могат да ми предложат тарифен план с по-ниска такса. Получих отговор "Аз не мога да Ви предложа тарифен план с по-ниска месечна такса от тази, която заплащате в момента. Не знам дали някой изобщо би могъл да Ви предложи такава такса". Отворих сайтът на ХХ и там има поне 2 тарифи с по-ниски месечни такси... След упорито убеждаване, че не разбират защо не искам, категорично заявих, че тарифните планове, които ми предлагат не ме устройват.
След това на 22.06.2019 получих смс: "Здравейте, новия Ви тарифен план е валиден от днес. Вижте всички детайли на: .... (тук е сложен линка към сайта на мобилния оператор, но нищо конкретно, от което да разбера какъв тарифен план е активиран)". И няколко смс-а, че избраните от мен пакети за мобилен интернет са активирани, гласова поща е активирана, видео разговор, музикален сигнал, допълнителен интернет и т.н.
Аз не съм избирала пакет за интернет, не съм желала активиране на каквито и да е услуги и допълнителни пакети за интернет и не съм подписвала каквито и да е договри, както споменах по-горе - дори отказах нов договор, за това предполагам, че тези смс-и са в следствие на уведомителния смс от 14 май за изменение в тарифния план, но в смс-а е упоменат 23.06.2019, а не 22.06.2019 г. Което ме накара да се замисля възможно ли е въпреки моя категориче отказ, все пак да е задействана процедура за нов договор...
Тъй като в момента съм на легло с фрактура и ми е непосилно да отида на място в офис на мобилния оператор (и честно казано се съмнявам колко достоверна информация ще ми дадат), искам да попитам, дали някой има правна информация след като не съм подписвала нов договор с мобилен оператор ХХ (старият ми договор с тях е изтекъл преди повече от година), ако се прехвърля към друг мобилен оператор сега и запазя телефонния си номер, ще дължа ли неустойки на ХХ, свързани с въпросния нов тарифен план, който е влязал в сила от 22 юни?
Дали упоменатия срок от 1 месец за отказ без санкции от "тази дата" се отнася за 1 месец след влизане в сила на новите тарифни условия (22.06.2019) или 1 месец от датата на получаване на смс-а?
Благодаря Ви предварително!