Здравейте,
Имаме следния казус:
Производител
Търговец на едро
Търговец на дребно
1.Търговецът на Дребно (ТД) приема рекламация.
Въпросът е, след като стоката е ПРИЕТА от ТД, кой трябва да я ремонтира - ТД или ТЕ.
Възможна ли е постановка
Стока-ТД-Ремонт към ТД-Клиент плюс договор с ТЕ за доставка /замяна резервни частни и нова стока
Или
2.Стока-ТД-ТЕ-ремонт към ТЕ-ТД-Клиент
В този случай ТЕ, който е вносител разполага с резервни части и стока за замяна, както и Договор към производител за гаранция, откъдето търси впоследствие подпенена стока/части
Отделно в постановките включваме Сервизен техник, а не Сервиз. Все пак има софтуер за сервиз. В такъв случай сервизен техник ли е или сервиз.
В законодателството има ли наредба, която да регулира поставеното движение на стоки.
Благодаря в аванс
Ще се радвам, ако някой има наблюдения.
- Дата и час: 22 Ное 2024, 23:42 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Гаранция и гаранционен сервиз
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
8 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Гаранция и гаранционен сервиз
Нещо от формулировката на темата не ми става много ясно, какво точно искате да се получи, но ще опитам да дам своя коментар, бидейки обстоятелството, че ежедневието ми е в пряка връзка с повдигнатите въпроси.
Клиентът предявява рекламацията пред търговеца. Тоест, от този, който му е продал стоката. Ако към стоката има приложена гар. карта или друг документ, в който са упоменати сервизни бази (техници, работилници, заводи и пр.) клиентът сам избира пред кого да предяви рекламацията. Но представянето на горе-изброените майстори не освобождава търговеца от задължението да приеме рекламацията на клиента. в случай, че същата се предяви пред него. А пък, търговецът вече, как ще процедира, той сам ли ще отстранява дефекта, ще предава стоката на някой от описаните сервизи, или ще я връща на ТЕ, си е негов проблем. Важното е в месечния срок от прием на стоката тя да бъде върната на крайния клиент в отремонтирано състояние, или заменена с нова, или равностойна.
Не знам какво имате предвид сервизен техник, а не сервиз... но при положение, че стоката е приета рекламационно от търговеца, кой и как ще оправя дефекта си е негова работа. Е, стига сервизният техник да отговаря на нормите за такъв, че има един текст от НК в неговия чл. 324.
Клиентът предявява рекламацията пред търговеца. Тоест, от този, който му е продал стоката. Ако към стоката има приложена гар. карта или друг документ, в който са упоменати сервизни бази (техници, работилници, заводи и пр.) клиентът сам избира пред кого да предяви рекламацията. Но представянето на горе-изброените майстори не освобождава търговеца от задължението да приеме рекламацията на клиента. в случай, че същата се предяви пред него. А пък, търговецът вече, как ще процедира, той сам ли ще отстранява дефекта, ще предава стоката на някой от описаните сервизи, или ще я връща на ТЕ, си е негов проблем. Важното е в месечния срок от прием на стоката тя да бъде върната на крайния клиент в отремонтирано състояние, или заменена с нова, или равностойна.
Не знам какво имате предвид сервизен техник, а не сервиз... но при положение, че стоката е приета рекламационно от търговеца, кой и как ще оправя дефекта си е негова работа. Е, стига сервизният техник да отговаря на нормите за такъв, че има един текст от НК в неговия чл. 324.
- nikodim77
- Активен потребител
- Мнения: 1289
- Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29
Re: Гаранция и гаранционен сервиз
Да, важното е клиентът да получи стоката в законоустановения срок, Но този сервизен техник трябва ли да е към ТД (ТД и ТЕ са на един собственик), тъй като при замяна на стоката, ТД заменя от собствена наличност (за която е платено ДДС) или ТЕ изписва стоката( Замяна без заплащане на ДДС) на ТД, т.е. Помежду си трябва да имат договор.
Ако става въпрос за подмяна на частни, то те трябва да са във фирмата, която ги заменя (т.е. отново да се изпише количество от ТЕ към ТД без ДДС)
Но пък в случай на заплатена сервиз тогава да кажем ТД ще придобие въпросната част, ще я продаде и заплати ДДС.
Кой би бил най-безболезнена начин за удовлетворяване на рекламацията в този случай.
Ако става въпрос за подмяна на частни, то те трябва да са във фирмата, която ги заменя (т.е. отново да се изпише количество от ТЕ към ТД без ДДС)
Но пък в случай на заплатена сервиз тогава да кажем ТД ще придобие въпросната част, ще я продаде и заплати ДДС.
Кой би бил най-безболезнена начин за удовлетворяване на рекламацията в този случай.
- sss16
- Нов потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 20 Сеп 2018, 11:21
Re: Гаранция и гаранционен сервиз
Привет отново,
Не, сервизният техник няма значение дали е към някой от търговците (ТД или ТЕ, които по-надолу ще отбелязвам с „Т”).
Той си получава дължимото по силата на някакви договорености между някой от търговците.
Същото по отношение на договореностите е и с частите. Ако Т е подсигурил и налични части, той заплаща само труда на техника (сервиза). В други случаи заплаща цялостния ремонт. Ще спомена как са нещата у нас – България: Големите вносители се броят на пръсти. Правилата на форума изключват това, да ги назовавам по фирми, а и няма особено значение. Обикновено най-големите, които са в общи линии трима „играчи” си имат фирмени магазини и сервизи на територията на складовете – офисите си. Тези „играчи” сключват договори в редица градове със съответни сервизи, за гаранционно обслужване на даден вид изделия. Заплащанията не са големи (за труд), но за сервизите си има и плюсове... Та тези „играчи” поемат и доставката на части и консумативи. Друг е въпроса, че понякога бавят тези части, та техниците поставят свои или закупуват такива от други търговци, а после си получават чаканата част.
Що се отнася до замяна на стоката, то до тази стъпка се стига едва след два (или три – не помня точно) неуспешни ремонта, тоест две или три рекламации на един и същ уред.
Така, че за замяна следа да се говори след предявени рекламaции две(три) на брой.
Най-безболезнена начин за удовлетворяване на рекламацията? Зависи за кого! За клиента ли, или за ТД?
Не, сервизният техник няма значение дали е към някой от търговците (ТД или ТЕ, които по-надолу ще отбелязвам с „Т”).
Той си получава дължимото по силата на някакви договорености между някой от търговците.
Същото по отношение на договореностите е и с частите. Ако Т е подсигурил и налични части, той заплаща само труда на техника (сервиза). В други случаи заплаща цялостния ремонт. Ще спомена как са нещата у нас – България: Големите вносители се броят на пръсти. Правилата на форума изключват това, да ги назовавам по фирми, а и няма особено значение. Обикновено най-големите, които са в общи линии трима „играчи” си имат фирмени магазини и сервизи на територията на складовете – офисите си. Тези „играчи” сключват договори в редица градове със съответни сервизи, за гаранционно обслужване на даден вид изделия. Заплащанията не са големи (за труд), но за сервизите си има и плюсове... Та тези „играчи” поемат и доставката на части и консумативи. Друг е въпроса, че понякога бавят тези части, та техниците поставят свои или закупуват такива от други търговци, а после си получават чаканата част.
Що се отнася до замяна на стоката, то до тази стъпка се стига едва след два (или три – не помня точно) неуспешни ремонта, тоест две или три рекламации на един и същ уред.
Така, че за замяна следа да се говори след предявени рекламaции две(три) на брой.
Най-безболезнена начин за удовлетворяване на рекламацията? Зависи за кого! За клиента ли, или за ТД?
- nikodim77
- Активен потребител
- Мнения: 1289
- Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29
Re: Гаранция и гаранционен сервиз
Започва да се изяснява мъглата. Проблемът ми е къде да се установи Сервизен модул ( софтуер). Може би в склада на ТЕ. И следва въпросът (пореден) - при наличие на инженер, място и софтуер, може ли да се нарече сервиз. Всъщност сервизът няма значение коя фирма е. Някоя си фирма отваря обект сервиз и при ремонт сервизът поръчва части от вносителя. В този случай няма значение къде е сервизът.
Стока-ТД-Сервиз-връзка с ТЕ за части-ТД-Клиент
В гаранционен карта издадена от ТД трябва да има упоменат адреса за приемане на рекламацията. (Сервизна база трябва ли да се упомене, ако има такава)
Сервизът има ли договор с ТЕ(вносител)
Кой би бил най-безполезнения начин за нас, за да няма оплитане.
Изключително хаотично. Искам да изразя безкрайни благодарности за твоето мнение, виждане и опит по темата.
Стока-ТД-Сервиз-връзка с ТЕ за части-ТД-Клиент
В гаранционен карта издадена от ТД трябва да има упоменат адреса за приемане на рекламацията. (Сервизна база трябва ли да се упомене, ако има такава)
Сервизът има ли договор с ТЕ(вносител)
Кой би бил най-безполезнения начин за нас, за да няма оплитане.
Изключително хаотично. Искам да изразя безкрайни благодарности за твоето мнение, виждане и опит по темата.
- sss16
- Нов потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 20 Сеп 2018, 11:21
Re: Гаранция и гаранционен сервиз
Благодаря за оценката на мненията ми!
Те са плод на изминaтаия път именно в тази насока. Независимо, че съм си позволил присъствието в юридически форум и си позволявам коментари по правни теми, аз самият съм техник и собственик на сервиз за бяла и черна техника. Що се отнася до поредния въпрос И:
„може ли да се нарече сервиз” да, доколкото има значение, как ще се нарече.Не е задължително някоята си фирма да е отворила обект... Освен ако, този обект няма да бъде упоменат в гар. карта на ТЕ. За поръчването на части от вносителя; ако поръчката е във връзка с гаранционен уред, то частите и доставката са за сметка на вносителя. Ако пък е извън-гаранционен, вече е както се разберете. По отношение на упоменаване на серв. база в гар. карта това пак е в следствие на взаимни договорки с вносителя (ТЕ). За да няма „оплитане” най-добре е да се договори с ТЕ гаранционна поддръжка, и да няма вземане даване с мрънкащи клиенти, особено ако става дума за уреди, които дават чести дефекти. Само да отбележа, че в сервизната дейност, особено гаранционната нещата не опират само до софт., а до пълно техническо обслужване, включая и хардуер. И тук ще вметна правната страна:
Тъй като аз „избягах” от големия столичен град преди около десетина години и се установих в северозапада, та там отворих въпросния сервиз. В еди момент реших да сключа договор с един от големите – основни играчи на пазара. В интерес на истината те бяха много въодошавени от факта, че ще си имат гар. сервиз, та стигнахме до договора. Но! Аз нали съм си чепат и с любов към правото, при прочит на договора не ми хареса само една клауза, която беше нещо от сорта на това,че ако един уред ми се върне отново в рамките на гар. обслужване, те нямало да ми заплатят труда. Аз помолих по силата на преговорите да променят тази клауза, или поне да добавят „...в случай, че е за същия дефект”, защото един телевизор, или климатик, или пералня, или какъвто и да е уред от списъка на ремонтируемите, може да дойде за един дефект, а след седмица да се върне за друг... е, те какво, няма да ми платят?!? Съответно ми отказаха, а аз им казах, че в такъв случай няма да си имат гар. сервиз в тази област и толкоз...така или иначе съм заринат с работа и не смогвам. Ако питате защо не сключих с друг вносител? Ами защото за други двама се знае, че или намират начин да не платят, или бавят страшно-много плащанията.
Е, надявам се, че вече Ви се изясниха нещата?
Те са плод на изминaтаия път именно в тази насока. Независимо, че съм си позволил присъствието в юридически форум и си позволявам коментари по правни теми, аз самият съм техник и собственик на сервиз за бяла и черна техника. Що се отнася до поредния въпрос И:
„може ли да се нарече сервиз” да, доколкото има значение, как ще се нарече.Не е задължително някоята си фирма да е отворила обект... Освен ако, този обект няма да бъде упоменат в гар. карта на ТЕ. За поръчването на части от вносителя; ако поръчката е във връзка с гаранционен уред, то частите и доставката са за сметка на вносителя. Ако пък е извън-гаранционен, вече е както се разберете. По отношение на упоменаване на серв. база в гар. карта това пак е в следствие на взаимни договорки с вносителя (ТЕ). За да няма „оплитане” най-добре е да се договори с ТЕ гаранционна поддръжка, и да няма вземане даване с мрънкащи клиенти, особено ако става дума за уреди, които дават чести дефекти. Само да отбележа, че в сервизната дейност, особено гаранционната нещата не опират само до софт., а до пълно техническо обслужване, включая и хардуер. И тук ще вметна правната страна:
Тъй като аз „избягах” от големия столичен град преди около десетина години и се установих в северозапада, та там отворих въпросния сервиз. В еди момент реших да сключа договор с един от големите – основни играчи на пазара. В интерес на истината те бяха много въодошавени от факта, че ще си имат гар. сервиз, та стигнахме до договора. Но! Аз нали съм си чепат и с любов към правото, при прочит на договора не ми хареса само една клауза, която беше нещо от сорта на това,че ако един уред ми се върне отново в рамките на гар. обслужване, те нямало да ми заплатят труда. Аз помолих по силата на преговорите да променят тази клауза, или поне да добавят „...в случай, че е за същия дефект”, защото един телевизор, или климатик, или пералня, или какъвто и да е уред от списъка на ремонтируемите, може да дойде за един дефект, а след седмица да се върне за друг... е, те какво, няма да ми платят?!? Съответно ми отказаха, а аз им казах, че в такъв случай няма да си имат гар. сервиз в тази област и толкоз...така или иначе съм заринат с работа и не смогвам. Ако питате защо не сключих с друг вносител? Ами защото за други двама се знае, че или намират начин да не платят, или бавят страшно-много плащанията.
Е, надявам се, че вече Ви се изясниха нещата?
- nikodim77
- Активен потребител
- Мнения: 1289
- Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29
Re: Гаранция и гаранционен сервиз
След всичко, което прочетох искам да ти благодаря за отделеното време и да изразя възмущение от това как "едрите" са искали малко или много да те минат.
При нас в крайна сметка преценихме:
ТД приема рекламация
Сервиз към ТД
Договор между ТЕ и ТД.
Части да се изписват към сервиза на ТД със складова разписка.
Стоката се връща от ТД на клиента.
В гаранционна карта е упоменат адрес на ТД, където се приема рекламация.
Пояснение : имаме складова програма. Към юридическо лице ТД ще вържем обект Сервиз.
Сега възникват два въпроса :
Този т.нар. Сервиз трябва ли да се обяви някъде, да се лицензира? Трябва ли да се посочи адрес в гар. карта.
При внос на стока от държава извън ЕС, която да замени развалена стока по сила на договор между ТЕ и производител, трябва ли да се изпраща със стойност покупна цена... А може би въпросът е за митница.
Искам още веднъж да ти благодаря!
При нас в крайна сметка преценихме:
ТД приема рекламация
Сервиз към ТД
Договор между ТЕ и ТД.
Части да се изписват към сервиза на ТД със складова разписка.
Стоката се връща от ТД на клиента.
В гаранционна карта е упоменат адрес на ТД, където се приема рекламация.
Пояснение : имаме складова програма. Към юридическо лице ТД ще вържем обект Сервиз.
Сега възникват два въпроса :
Този т.нар. Сервиз трябва ли да се обяви някъде, да се лицензира? Трябва ли да се посочи адрес в гар. карта.
При внос на стока от държава извън ЕС, която да замени развалена стока по сила на договор между ТЕ и производител, трябва ли да се изпраща със стойност покупна цена... А може би въпросът е за митница.
Искам още веднъж да ти благодаря!
- sss16
- Нов потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 20 Сеп 2018, 11:21
Re: Гаранция и гаранционен сервиз
Привет отново,
Горе-долу отговорите на поставените от Вас въпроси се крият в написаното от самия Вас.
В общии линии следното: Извеждате два въпроса:
1. Този т.нар. Сервиз трябва ли да се обяви някъде, да се лицензира?
2. Трябва ли да се посочи адрес в гар. карта?
На първи въпрос отговорът е, не! В България по отношение на сервизните професии все още не са се сетили да ги пипнат с разни лицензии, регистрации и прочие. Изключая, сервизите за медицинска апаратура, фискални и измервателни устройства, и още някое и друго. Преди години имаше опит всички да бъдем принудени да заплащаме такси по зак. за занаятите, но това бе парирано навреме... както и да е да не удължавам излишно постът си.
По втория въпрос; изборът си е Ваш. Щом рекламация ще се предявява пред ТД, това значи, че в гар. карта ще бъде посочен негов адрес/и/. Друг е въпросът с това, дали ще извършвате извънгаранцонно обслужване и дали ще работите с клиенти. Защото упоменаването на сервизът Ви в гар. карта си е добра реклама. Така, че пак с риск да се повторя, изборът си е изцяло Ваш.
Не съм запознат с митническите дейности, а и там работата е тънка (мътна и кървава), но вероятно съответните изделия следва да се упоменават документално, че заменят повредена стока, или нещо от сорта. Все още не съм разгърнал дейностите си извън пределите на страната ни. Работя в две-три области и няколко общини.
Горе-долу отговорите на поставените от Вас въпроси се крият в написаното от самия Вас.
В общии линии следното: Извеждате два въпроса:
1. Този т.нар. Сервиз трябва ли да се обяви някъде, да се лицензира?
2. Трябва ли да се посочи адрес в гар. карта?
На първи въпрос отговорът е, не! В България по отношение на сервизните професии все още не са се сетили да ги пипнат с разни лицензии, регистрации и прочие. Изключая, сервизите за медицинска апаратура, фискални и измервателни устройства, и още някое и друго. Преди години имаше опит всички да бъдем принудени да заплащаме такси по зак. за занаятите, но това бе парирано навреме... както и да е да не удължавам излишно постът си.
По втория въпрос; изборът си е Ваш. Щом рекламация ще се предявява пред ТД, това значи, че в гар. карта ще бъде посочен негов адрес/и/. Друг е въпросът с това, дали ще извършвате извънгаранцонно обслужване и дали ще работите с клиенти. Защото упоменаването на сервизът Ви в гар. карта си е добра реклама. Така, че пак с риск да се повторя, изборът си е изцяло Ваш.
Не съм запознат с митническите дейности, а и там работата е тънка (мътна и кървава), но вероятно съответните изделия следва да се упоменават документално, че заменят повредена стока, или нещо от сорта. Все още не съм разгърнал дейностите си извън пределите на страната ни. Работя в две-три области и няколко общини.
- nikodim77
- Активен потребител
- Мнения: 1289
- Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29
8 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта