- Дата и час: 22 Ное 2024, 23:38 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Гр. дело
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
10 мнения
• Страница 1 от 1
Гр. дело
През август 2016 г. е закупен моб. тел. от моб. оператор с 2 год. договор.Апаратът има дефект,воден е многократно в гаранционен сервиз,като там временно оправят проблема и на 3-ия ден пак се появява въпросният проблем.Отказват да сменят частта,която категорично е за смяна.Може ли да се заведе гражданско дело срещу мобилният оператор за дефектен апарат без да се разваля 2-годишният договор или без да се превърне в безсрочен?
- moonligh7
- Младши потребител
- Мнения: 51
- Регистриран на: 09 Апр 2013, 17:21
Re: Гр. дело
Привет,
„
Не би следвало да е многократно. В ЗЗП е застъпено правилото, че една и стока (в случая телефонът) при три поредни рекламации в срока на гаранцията и за един и същ дефект, следва да бъде заменена с друга – същата, или равнопоставена на заменената. В текста на ЗЗП е дадена възможност и за възстановяване на платената сума. Но последното в случая е трудно осъществимо поради факта, че телефонът вероятно е на изплащане.
Та: Правите си писмено изложение (такива стряскат некоректните...) до мобилния оператор, че сте недоволен/а/ от ремонтите и че, следва да се обърнете до КЗП. А може и изложението да формулирате: „До мобилен алабала” копие до КЗП, КЕС, КЗК и т.н.
Не, че ще пускате изложенията си до изброените институции, но да фигурират на листа.(всъщност може и да пуснете. Отговорите им ще имат тежест по евентуално гр. д.) Подавате в офис на оператора искате вх. № и чакате отговор. Предвид това, което написах (мнение, а не съвет) мисля, че е рано да се стига до дело.
Добре ще е да имате протоколи или др. документи от ремонтите. Най-малко поне да е надлежно попълнена гар. карта. Що се отнася до евентуално разваляне на 2-годишния договор, не мисля, че това ще се случи. Още-повече пък в трансформирането му в безсрочен. Макар, че от моб. оператори може да се очаква всичко де...
„
...воден е многократно в гаранционен сервиз,...”
Не би следвало да е многократно. В ЗЗП е застъпено правилото, че една и стока (в случая телефонът) при три поредни рекламации в срока на гаранцията и за един и същ дефект, следва да бъде заменена с друга – същата, или равнопоставена на заменената. В текста на ЗЗП е дадена възможност и за възстановяване на платената сума. Но последното в случая е трудно осъществимо поради факта, че телефонът вероятно е на изплащане.
Та: Правите си писмено изложение (такива стряскат некоректните...) до мобилния оператор, че сте недоволен/а/ от ремонтите и че, следва да се обърнете до КЗП. А може и изложението да формулирате: „До мобилен алабала” копие до КЗП, КЕС, КЗК и т.н.
Не, че ще пускате изложенията си до изброените институции, но да фигурират на листа.(всъщност може и да пуснете. Отговорите им ще имат тежест по евентуално гр. д.) Подавате в офис на оператора искате вх. № и чакате отговор. Предвид това, което написах (мнение, а не съвет) мисля, че е рано да се стига до дело.
Добре ще е да имате протоколи или др. документи от ремонтите. Най-малко поне да е надлежно попълнена гар. карта. Що се отнася до евентуално разваляне на 2-годишния договор, не мисля, че това ще се случи. Още-повече пък в трансформирането му в безсрочен. Макар, че от моб. оператори може да се очаква всичко де...
- nikodim77
- Активен потребител
- Мнения: 1289
- Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29
Re: Гр. дело
Здравейте Никодим,телефонът не е на изплащане.През 2016г. за него е заплатена сума 1300 лева в брой + 2 год. договор за моб.услуги.Интересува ме конкретно въпроса с настоящия договор ( въпросният от 2016 до 2018 вече изтече),ще трябва ли да го разваля или да го превърна в безсрочен,ако заведа дело?
- moonligh7
- Младши потребител
- Мнения: 51
- Регистриран на: 09 Апр 2013, 17:21
Re: Гр. дело
Привет отново,
Предположението ми, че телефонът е на изплащане бе мотивирано от масово – приетата практика, да бъдат предлагани устройства с преференции по отношение на цената. Като тези преференции обикновено са обвързани с възникване на облигационна връзка между клиент (потребител) и моб. оператор.
Не, не считам, че предявяване на рекламация би била във връзка с цитирания договор. Най-малко пък да се говори за неговото разваляне. Но все пак зависи от съдържанието на този договор.
Вашият договор 99% вече е безсрочен. Тоест вие можете да поискате неговото прекратяване по всяко едно време. Разбира се след съответно предизвестие. Четете договора!
И понеже пак споменавате дело, намислили ли сте основание за въпросното дело? За некачествен продукт? Или за „лош” договор? За какво ще е делото?
Тук във форума има юристи – адвокати, които могат да Ви бъдат много по-полезни, ако конкретизирате. Моите алибализми са общи понятия и това как са нещата, горе-долу!
Предположението ми, че телефонът е на изплащане бе мотивирано от масово – приетата практика, да бъдат предлагани устройства с преференции по отношение на цената. Като тези преференции обикновено са обвързани с възникване на облигационна връзка между клиент (потребител) и моб. оператор.
Не, не считам, че предявяване на рекламация би била във връзка с цитирания договор. Най-малко пък да се говори за неговото разваляне. Но все пак зависи от съдържанието на този договор.
...ще трябва ли да го разваля или да го превърна в безсрочен,ако заведа дело?”
Вашият договор 99% вече е безсрочен. Тоест вие можете да поискате неговото прекратяване по всяко едно време. Разбира се след съответно предизвестие. Четете договора!
И понеже пак споменавате дело, намислили ли сте основание за въпросното дело? За некачествен продукт? Или за „лош” договор? За какво ще е делото?
Тук във форума има юристи – адвокати, които могат да Ви бъдат много по-полезни, ако конкретизирате. Моите алибализми са общи понятия и това как са нещата, горе-долу!
- nikodim77
- Активен потребител
- Мнения: 1289
- Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29
Re: Гр. дело
nikodim77 написа:...намислили ли сте основание за въпросното дело? За некачествен продукт? Или за „лош” договор? За какво ще е делото?
Тук във форума има юристи – адвокати, които могат да Ви бъдат много по-полезни, ако конкретизирате...
https://www.youtube.com/watch?v=eCfx02oXW_Y
Не е работа на авторът на темата да си намисля основания за завеждане на дела. Най-малкото, защото въпросът е свързан и с парична санкция при неблагоприятен за него резултат. Не е работа и на който и да било държавен орган да замества заинтересованият правен субект при реализирането на предоставените му от закона правни възможности.
Така че, според мен, единственият разумен съвет е консултация с адвокат, но не от разстояние, а лице в лице.
"Човек може да има ум, знания, да бъде дори и гениален, но да няма характер." Ж. Лакордер
- lawchoice
- Потребител
- Мнения: 892
- Регистриран на: 28 Дек 2014, 22:44
Re: Гр. дело
Няма правила и закони! Има мафия, непреодолима ! Борбата е безмилостна, жестока, ако ще я водиш и завършва със провал, загуба, нерви и пр . Имах подобен случай, накрая собственика хвърли телефона - по главата на безобидния служител и после си го отнесе. Ползвайте специализираните кошчета или БИТАКА!
- tochotocho
- Потребител
- Мнения: 476
- Регистриран на: 16 Юни 2013, 22:34
Re: Гр. дело
lawchoice написа:nikodim77 написа:...намислили ли сте основание за въпросното дело? За некачествен продукт? Или за „лош” договор? За какво ще е делото?
Тук във форума има юристи – адвокати, които могат да Ви бъдат много по-полезни, ако конкретизирате...
https://www.youtube.com/watch?v=eCfx02oXW_Y
Не е работа на авторът на темата да си намисля основания за завеждане на дела. Най-малкото, защото въпросът е свързан и с парична санкция при неблагоприятен за него резултат. Не е работа и на който и да било държавен орган да замества заинтересованият правен субект при реализирането на предоставените му от закона правни възможности.
Така че, според мен, единственият разумен съвет е консултация с адвокат, но не от разстояние, а лице в лице.
Посочил съм ясно основанието и то е дефектен продукт,който е вкарван многократно в сервиз.
- moonligh7
- Младши потребител
- Мнения: 51
- Регистриран на: 09 Апр 2013, 17:21
Re: Гр. дело
tochotocho написа:Няма правила и закони! Има мафия, непреодолима ! Борбата е безмилостна, жестока, ако ще я водиш и завършва със провал, загуба, нерви и пр . Имах подобен случай, накрая собственика хвърли телефона - по главата на безобидния служител и после си го отнесе. Ползвайте специализираните кошчета или БИТАКА!
Вие сериозно ли?Искате да оставим нещата ей така?Голям адвокат сте явно...
- moonligh7
- Младши потребител
- Мнения: 51
- Регистриран на: 09 Апр 2013, 17:21
Re: Гр. дело
Животът е борба.
Аз винаги преставам да плащам, като не ми харесва нещо - издърпвам един вид чергата и този, който претендира - трябва да докаже годност на претенциите. Не говоря за самохвалство, просто няма как да се опазиш от подобни монополисти.
Комисията за защита на потребителите - не работи. Вкарват те в една стаичка, където се почесват два пъти и това.
Гражданско дело е уместно. Съдиите (напук на общото мнение) работят, та се пукат. Бавно, славно, но работят.
Обаче, аз не мога да разчленя така да се каже "правният живот" на Вашите отношения. Ако се прецизира това и се въведе в писмен вид пред съд - те ще се задвижат плавно.
Вижте - аз съм практик - в такива случаи, казвам така - настоящата молба за подмяна на апарата - моля съдът да не счита за изявление за прекратяване под никаква форма никакви договори, да не третира настоящата искова молба за никакво разваляне, нито за каквито и да е посегателства над договора, нито да търпя неустоечни проблеми. Моля за компромис. Моля спорът да се ограничи локално, само в рамките на подмяна на апарата (частта). Не съм задължен да търпя повреден апарат, тъй като същият ми е необходим ежедневно.
Настоящата искова молба подавам, тъй като изчерпах всички извън-съдебни процедури и за да не се търпи разочарование в мобилният оператор, тъй като не възнамерявам да променям неговият абонамент, а само да ми работи телефона.
Ако - оператора - бъде склонен на компромис и минем към медиация, аз няма да претендирам за разноски в повече, вкл. адвокатски хонорар 200 лева (примерни суми).
И ето ти - печелите сърцето на съдията.
Забравих глагола - моля да осъдите оператора да подмени апарати ми с нов или да подмени повредената част.
Аз винаги преставам да плащам, като не ми харесва нещо - издърпвам един вид чергата и този, който претендира - трябва да докаже годност на претенциите. Не говоря за самохвалство, просто няма как да се опазиш от подобни монополисти.
Комисията за защита на потребителите - не работи. Вкарват те в една стаичка, където се почесват два пъти и това.
Гражданско дело е уместно. Съдиите (напук на общото мнение) работят, та се пукат. Бавно, славно, но работят.
Обаче, аз не мога да разчленя така да се каже "правният живот" на Вашите отношения. Ако се прецизира това и се въведе в писмен вид пред съд - те ще се задвижат плавно.
Вижте - аз съм практик - в такива случаи, казвам така - настоящата молба за подмяна на апарата - моля съдът да не счита за изявление за прекратяване под никаква форма никакви договори, да не третира настоящата искова молба за никакво разваляне, нито за каквито и да е посегателства над договора, нито да търпя неустоечни проблеми. Моля за компромис. Моля спорът да се ограничи локално, само в рамките на подмяна на апарата (частта). Не съм задължен да търпя повреден апарат, тъй като същият ми е необходим ежедневно.
Настоящата искова молба подавам, тъй като изчерпах всички извън-съдебни процедури и за да не се търпи разочарование в мобилният оператор, тъй като не възнамерявам да променям неговият абонамент, а само да ми работи телефона.
Ако - оператора - бъде склонен на компромис и минем към медиация, аз няма да претендирам за разноски в повече, вкл. адвокатски хонорар 200 лева (примерни суми).
И ето ти - печелите сърцето на съдията.
Забравих глагола - моля да осъдите оператора да подмени апарати ми с нов или да подмени повредената част.
- ivan_lawyer
- Старши потребител
- Мнения: 5362
- Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46
Re: Гр. дело
Може би действително е време изкуствения интелект да заеме мястото си при осъществяване на правораздавателната дейност на съдилищата. Може би е дошло времето да бъде променена практиката по отношение на сълзливи латиноамерикански сапунки. Може би е дошло и времето да бъде обяснено на адвокатите - практици, че работата на съда не е да се впечатлява от сините очи на страната или пък от визитката на процесуалния й представител, а то събраните по казуса доказателства. Недейте да плачете за правила, след като сами не сте склонни да ги спазвате. Грозно е, жалко е и не знам си още какво...
"Човек може да има ум, знания, да бъде дори и гениален, но да няма характер." Ж. Лакордер
- lawchoice
- Потребител
- Мнения: 892
- Регистриран на: 28 Дек 2014, 22:44
10 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта