начало

Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й

Проблем със застраховател ДЗИ

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Проблем със застраховател ДЗИ

Мнениеот petio_ » 23 Дек 2016, 07:00

Здравейте,
имам нужда от помощ.
Докато шофирах, ударих изпъкнала шахта на пътното платно.Имаше причинени щети, но колата беше в движение и няма пострадали хора. Свързах се със застрахователния брокер, след това и със застрахователя,
насочиха ме към техен офис, там попълних всички документи, които ми бяха представени според указанията им. Изненадата дойде, когато изпратиха възлагателното писмо до доверения им сервиз. Оказа, се че ще ми бъдат изплатени само 10 % от застрахователната сума, за претърпениет щети, които са крайно недостатъчни.
Причината според тях е:
Общи условия
при невъзможност ЗАСТРАХОВАНИЯТ да представи някои от документите съгласно т. 11.6. В този случай ЗАСТРАХОВАТЕЛЯТ може да приеме доказването на застрахователното събитие на база писмена декларация по образец на ЗАСТРАХОВАТЕЛЯ за обстоятелствата, Общи условия за Автомобилна застраховка “Каско +” 10 при които е настъпило застрахователното събитие. ЗАСТРАХОВАНИЯТ има право да получи обезщетение в размер до 10% от застрахователната сума като за срока на застраховката общия размер на щетите, признати въз основа декларация на ЗАСТРАХОВАНИЯ не може да надхвърли 20% от застрахователната сума;
11.6.1. При щети, причинени от ПТП - Констативен протокол за ПТП, Протокол за ПТП, двустранен констативен протокол, попълнен съгласно законоустановените изисквания;

В нито един разговор, застрахователя не ме уведоми, за подобни документи,
последствията и т.н.Изпълних всички други техни инструкции, но съзнателно или не, за предходното, не бях уведомен.

Открих и тази наредба :

НАРЕДБА № Iз-41 ОТ 12 ЯНУАРИ 2009 Г. ЗА ДОКУМЕНТИТЕ И РЕДА ЗА СЪСТАВЯНЕТО ИМ ПРИ ПЪТНОТРАНСПОРТНИ ПРОИЗШЕСТВИЯ И РЕДА ЗА ИНФОРМИРАНЕ МЕЖДУ МИНИСТЕРСТВОТО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ, КОМИСИЯТА ЗА ФИНАНСОВ НАДЗОР И ИНФОРМАЦИОННИЯ ЦЕНТЪР КЪМ ГАРАНЦИОННИЯ ФОНД

В сила от 30.01.2009 г.
Издадена от Министерството на вътрешните работи и Комисията за финансов надзор
Обн. ДВ. бр.8 от 30 Януари 2009г., изм. ДВ. бр.94 от 30 Ноември 2010г.


Чл. 1. (1) (Предишен текст на чл. 1 - ДВ, бр. 94 от 2010 г.) С тази наредба се определят документите, редът за тяхното съставяне и редът за предоставяне на информация от Министерството на вътрешните работи на Информационния център към Гаранционния фонд за настъпили пътнотранспортни произшествия (ПТП).
(2) (Нова - ДВ, бр. 94 от 2010 г.) С тази наредба се определят и съдържанието, начинът и форматът за подаване на справката по чл. 294, ал. 6 от Кодекса за застраховането.
...
Чл. 6. Не се посещават от органите на МВР - "Пътна полиция", и не се съставят документи за:
1. повреди на МПС, възникнали в резултат на природни бедствия;
2. пожар на МПС;
3. повреди на МПС, възникнали в паркирано състояние;
4. повреди на МПС, които не са причинени от друго ППС;
5. повреди по стъклата на автомобила.

Моля за съвет,
има ли шанс застрахователя, който е укрил информация от мен, да плати реалната стойност на щетата.
Последна промяна petio_ на 23 Дек 2016, 13:27, променена общо 1 път
petio_
Нов потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: 23 Дек 2016, 06:40

Re: Проблем със застраховател

Мнениеот TheOldMan » 23 Дек 2016, 10:56

Следващата година просто отивате при друг застраховател...
Аз лично докато сключвах Каско за колата си ползвах застраховател, който предлагаше т.нар. Каско асистанс. При всякакво произшествие звънкаш, идва кола с представител на дружеството, който на място и веднага съставя необходимите документи, извършва първоначален оглед на щетите и причините за пораждането им. свързва се със съответните органи за да ги информира за настъпилото събитие и т.н. и т.н. По този начин и застрахователя избягва изплащането на щети които се извършват умишлено от недоборосъвестни владелци, а и се пести от времето на клиента.

Но все пак трябва да сте на ясно че застрахователя не гори от желание да изплаща обезщетения за щети, причинени от недоборосъвестно владеене на автомобила. Едно са щети от пожар, наводнения, паднало дърво, съвсем друго са претенции на водач, който "не видял стената и се блъснал в нея". Дори бих казал, че такива клиенти изобщо не са желани в бъдеще, така че малката изплатена сума вероятно е намек за желание за прекратяване на отношенията с вас.
Написали са го в условията, вие сте се съгласили ... не виждам какви претенции може да имате.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
TheOldMan
Активен потребител
 
Мнения: 1647
Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19

Re: Проблем със застраховател

Мнениеот petio_ » 23 Дек 2016, 11:01

Уточнявам, че шахтата се намира на пътното платно, стените нямат място по средата на пътно платно, както неравности, изпъкналости и т.н. ! И това определение "недобросъвестно владеене на автомобила", в случая не е акуратно ! А относно нежелани клиенти в бъдеще,
това е тяхно решение, плащам по различни застраховки към тях, без инциденти (щети) в продължение на години абсолютно лоялно и добронамерено, така че просто ще преустановя всички полици едновременно !
Претенциите ми се основават,
на явното противоречие между Общите им условия и
Чл. 6. Не се посещават от органите на МВР - "Пътна полиция", и не се съставят документи за:
4. повреди на МПС, които не са причинени от друго ППС;

И факта, че не съм информиран в подробности при настъпване на инцидента за методиката и алгоритъма на застрахователното дружество, за изисквания, а друг е въпроса с въвеждането в заблуда, както и факта че съм бил във възможност, но не е предоставена коректна информация !
Последна промяна petio_ на 23 Дек 2016, 11:10, променена общо 1 път
petio_
Нов потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: 23 Дек 2016, 06:40

Re: Проблем със застраховател

Мнениеот ivanov_p » 23 Дек 2016, 11:09

Карали сте с несъобразена скорост! Трябвало е да извикате КАТ, те щяха да ви съставят акт за нарушението, но така щяхте да имате документ, а после можехте да съдите общината, съответно застрахователят да го направи, ако ви беше платил.
ivanov_p
Активен потребител
 
Мнения: 4506
Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53

Re: Проблем със застраховател

Мнениеот petio_ » 23 Дек 2016, 11:12

Там е работата,
че това се случи при намаляване на скоростта, дори нямаше 40 км/ч, в жилищна зона !
И все пак, нека се върнем на основното,
противоречие между Общите им условия и
Чл. 6. Не се посещават от органите на МВР - "Пътна полиция", и не се съставят документи за:
4. повреди на МПС, които не са причинени от друго ППС;
както и липсата на представяне на подробна информация от страна на застрахователното дружество.
petio_
Нов потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: 23 Дек 2016, 06:40

Re: Проблем със застраховател

Мнениеот TheOldMan » 23 Дек 2016, 12:57

Добре, да разгледаме двете крайности:
1. Имате кола със застрахователна оценка 3 000 лева и са ви изплатили 300 лева.
2. Имате кола със застр. оценка 100 000 лева и са ви изплатили 10 000 лева.
Т.е. са заплатили толкова на сервиза...
Какво толкоз се е случило с тая кола, че тя е останала в движение, но е повредена до толкова че тази сума е недостатъчна? Наистина ли автомобила е останал в движение? Защото:
Чл. 125. Службите за контрол на Министерството на вътрешните работи посещават задължително мястото на пътнотранспортното произшествие, когато:
...
8. (нова - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) произшествието е с един участник и моторното превозно средство не е в състояние да се придвижи на собствен ход поради причинените му от произшествието вреди.

Да не се окаже, че МПС-то е било оценено на по-ниска сума още при сключването на застраховката? Или сте решили че автомобил със сериозна повреда "все пак може да върви"?

И още нещо - поставете се на мястото на застрахователя. Те не са благотворително дружество. Когато имат възможност, те си търсят изплатената сума за щетата от виновника. Но за да го направят, са им необходими някакви документи. За да намалят плащанията те въвеждат такава клауза - ако щетата е недокументируема ще изплатят максимум 2 щети за срока на договора и не повече от 10% от стойността на автомобила за щета. Все пак тази застраховка не е абсолютно пълно каско, предполагам цената е доста привлекателна.
Ако искате покритие на повече рискове - консултирате се с човек, който познава застрахователните продукти по-задълбочени и си избирате тази компания и тази застраховка, която да покрива исканите от вас случаи и да е за сума, която прецените че можете да отделите.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
TheOldMan
Активен потребител
 
Мнения: 1647
Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19

Re: Проблем със застраховател

Мнениеот petio_ » 23 Дек 2016, 13:08

Хидравлика,
и да остана в движение, твърд волан, но движеща се самостоятелно.
МПС-то е с доверен сервиз, а Каско-то е пълно, Каско+. Застрахователната сума е реална.
От всички мнения, които събирам от различни контакти със застрахователи,
разбрах, че това е нарочна порочна практика.Дори и да имате проблем, и да звъннете на 112, КАТ не идва, после отивате при застрахователя, той казва, нямате доказателство, няма да ви платим повече от 10 %.
И за да не оставате в неведение,
компанията е ДЗИ !
И като цяло пробват всякакви способи,
за да не Ви платят, не Ви дават информация, после искат да сте се обадили на 112, после Вие им казвате, че не са Ви уведомили за това, после те казват, а добре, но аз си спомням, че тя колата не е била в движение, вие обяснявате, че това, не е така и така до безкрай, всякакви приоми.
В същото време техни служители,
казват и да се бяхте обадили няма много разлика, други се смеят ехидно, и Ви казват, че Вие сте виновни, че не сте се обадили и т.н. и т.н.
Както казах имам няколко полици към тях,
никога не съм имал щети и не ми се е налагало да ги търся, вече над 4 години, може би и 5.
На никого не пожелавам да се сблъсква с ДЗИ и техните служители, това ще Ви накара да се почуствате унижени, обидени, излъгани и в крайна сметка финансово ощетени !
И да поставям се на тяхно място,
плащам си лоялно всяка година всички полици,
а накрая, освен, че съм финансово ощетен, бивам поставян в унизително положение и от служителите им !
petio_
Нов потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: 23 Дек 2016, 06:40


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта


cron