ЗАКОН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ЕТАЖНАТА СОБСТВЕНОСТПравомощия на общото събрание
Чл. 11. (1) Общото събрание:
10. приема решения и за:
д) поставяне на реклами или технически съоръжения върху сградата;
oteya написа:...Разрешение от архитект не се изисква, рекламата отговаря на изискванията за съдържание, размер, място на поставяне и т.н, ...
Мъкааа, мъка, мъка...
Наредба за преместваемите обекти, за рекламните, информационни и монументално-декоративни елементи и за рекламната дейност на територията на Столична община (Приета с Решение № 24 по Протокол № 4 от 20.12.2007; изм. и доп. с Решение № 1 по Протокол № 29 от 15.01.2009; изм. и доп. с Решение № 83 по Протокол № 59 от 25.02.2010)
Чл. 14. (изм. с Решение № 1 по Протокол № 29 от 15.01.2009г. на СОС) (1) За територията на Столична община се въвеждат зони със забранителни, ограничителни и разрешителни режими, в зависимост от спецификата на градската среда, подробно описани в Приложение № 3 и представени графично - в Приложения № 7 и № 8.
Чл. 28 (1) Рекламните елементи трябва:
13. (изм. - Решение № 1 по Протокол № 29 от 15.01.2009г. на СОС) да не се поставят върху фасади на сгради, с изключение към търговски обекти на партерните етажи, калкани и странични фасади без прозорци или с прозорци, заемащи не повече от 20 % от площта на фасадата.
Чл. 33. (изм. с Решение № 1 по Протокол № 29 от 15.01.2009 г. на С)(1) Поставянето на рекламни елементи се забранява, ограничава и разрешава в зависимост от спецификата на градската среда съобразно зоните по чл.14, ал.1.
(2) В І-ва зона не се допуска разполагането на рекламни елементи, с изключение на покривна ажурна реклама.
(3) Във ІІ-ра зона не се допуска разполагането на рекламни елементи с едностранна рекламна площ над 4 м2, с изключение на покривна ажурна и ажурно-пластична реклама и рекламни елементи по калкани.
(4) В ІІІ-та зона се допускат рекламни елементи с площ до 9 м2, с изключение
на рекламни елементи по покриви и калкани на сгради.
(5) В ІV-та зона се разрешава разполагане на всички видове рекламни елементи, с изключение на рекламни елементи с едностранна рекламна площ над 12 м2 в територията, ограничена от ІV-ти градски ринг към центъра (бул. "Г. М. Димитров", бул. "Асен Йорданов", "Източна тангента" (проф. "Цветан Лазаров", ул. "Кривина", ул. "Боян Магесник"), бул. 'Ген. Данаил Николаев"; ул. "Владайска река"; Първа задгарова артерия, бул. "Илиянци", ул. "Никола Михайловски", ул. "Крум Стоянов", ул. "Богданци", бул. "Вардар", бул. "Никола Мушанов"; бул. "Овча Купел"; пробив бул. "Тодор Каблешков" (в участъка от ул. "Луи Айер" до бул. "Симеоновско шосе"), с изключение на покривна реклама и рекламни елементи по калкани.
(6) В V-та зона се разрешава разполагането на рекламни елементи само въз ос
нова на схема, одобрена по реда на чл. 62, ал. 9 от Закона за устройство на територията.
(7) В VІ-та зона се допускат всички видове рекламни елементи.
(8) Зонирането на територията на Столична община е отразено графично в Приложение № 7 и Приложение № 8."
Чл. 36. (изм. с Решение № 1 по Протокол № 29/15.01.2009г. на СОС)
(1)
Поставяне на рекламни елементи се извършва въз основа на разрешение за поставяне.(2)
Искането за издаване на разрешение за поставяне на рекламни елементи се отправя до главния архитект на Столична община в І-ва,ІІ-ра, ІІІ-та, ІV-та и V-та зона, а в VІ-та зона - до главния архитект на съответния район.(3)
Искане за разрешение за поставяне може да се отправя от:
1. собственика на имота;
2. лице с писмен договор със собственика на имота или с изрично писмено съгласие от собственика на имота с нотариално заверен подпис;
3. един или няколко от съсобствениците на имота с договор или изричното писмено съгласие на останалите съсобственици на имота, с нотариално заверени подписи;
(4) Когато имотът е държавна или общинска собственост договорът по ал. 3, т. 2 и т. 3 се сключва по реда на Закона за държавната собственост, съответно по реда на Закона за общинската собственост и подзаконовите нормативни актове по приложението им въз основа на одобрена схема за поставяне или на скица с указан начин на поставяне.
(5) При поставяне на рекламен елемент върху сграда
с режим на етажна собственост, договорът или съгласието от етажната собственост се оформят по реда на Закона за собствеността и на Правилника за управлението, реда и надзора на етажната собственост.
Чл. 37. (изм. с Решение № 1 по Протокол № 29/15.01.2009г. на СОС)
Разрешение за поставяне на рекламни елементи в І-ва, ІІ-ра, ІІІ-та, ІV-та и V-та зона се издава от главния архитект на общината, а в VІ-та зона - от главния архитект на съответния район.Чл. 76. (1) (изм. с Решение № 1 по Протокол № 29/15.01.2009г. на СОС) При саниране на фасадите на съществуващи сгради се разрешава със заповед на главния архитект на общината да се извършва рекламна дейност върху площта на покритията на скелето за срока на строително-ремонтните и възстановителни работи, но за не повече от дванадесет месеца.
Чл. 78а. (нов с Решение № 1 по Протокол № 29/15.01.2009г. на СОС)
(1) Рекламна дейност, извършвана чрез прожекционни апарати върху сгради и други естествени или изкуствени обекти се допуска с разрешение на кмета на Столичната община или упълномощено от него лице.
(2) Не се разрешава прожекционните апарати да се разполагат върху общински имоти.
(3) Не се разрешава извършване на рекламна дейност чрез средствата по ал. 1:
1. Върху жилищни сгради;
2. В непосредствена близост до жилищни сгради;
3. Без съгласие на собственика на сградата или обекта, върху който се прожектират рекламните послания;
4. Върху обекти разположени в терени на зелената система;
5. По начин, който да застрашава безопасността на движение.
http://www.sofiacouncil.bg/index.php?pa ... ance&id=80