- Дата и час: 24 Ное 2024, 09:30 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
регистрацията по закона за лични данни
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
регистрацията по закона за лични данни
Каква е процедурата за регистрация по закона за лични данни
- Мария
Re: регистрацията по закона за лични данни
Мила, това е стара тема. Първо реши за себе си дали ще бъдеш регистратор. Ако да - в Сиела, а мисля и в Апис има готови бланки заявления, декларации и пр. чиновнически измишльотини. Аз лично изпратих по пощата, макар че от ВАС не казват нищо категорично уточнено. Отговориха ми: "Както искаш, сам си решаваш."
- k4k
Re: регистрацията по закона за лични данни
Доколкото знам, ВАдвС са "възразили остро", но всеки, когото познавам, еднолично си е подал документите. Такива готови бланки има и на "Дондуков"1, къдет съ намира КЗЛД. Чувах, че глобата била около 1000 лева...
- bgjurist
- Потребител
- Мнения: 966
- Регистриран на: 11 Сеп 2002, 14:11
Re: регистрацията по закона за лични данни
Абсурдът е огромен. Действително има решение на Висшия адвокатски съвет, но в КЗЛД никой не знае за него. Отделно на това Комисията пък има решение, с което адвокатите следва да бъдат регистрирани като администратори на лични данни.
Майтап е, че съгласно този закон следва когато един администратор - адвокат прехвърля на друг администратор - Съда лични данни на лице, което не е дало съгласието си за това / такъв е случая когато с исковата молба се посочват три имена, ЕГН и адрес на ответника/ следва да се ПРЕДВАРИТЕЛНО разрешение на КЗЛН. Аз съм ги питала какво ще стане ако всеки адвокат в София поиска по пет разрешения в рамките на един месец, а от Комисията ми заявиха, че такъв бил закона и той трябвало да се изпълнява и най- добре е да се групира подаване на едно заявление за няколко предварителни разрешения. Отделно на това разрешението се дава в срок от 3 месеца, а например давностния срок за иск по чл. 344 КТ е два месеца!!! Глупости!
Отделно на това дочух, че трябва адвокатите да подават заявления по Закона за безопасни и здравословни условия на труд и по Закона за мерките срещу изпиране на мръсни пари.
Майтап е, че съгласно този закон следва когато един администратор - адвокат прехвърля на друг администратор - Съда лични данни на лице, което не е дало съгласието си за това / такъв е случая когато с исковата молба се посочват три имена, ЕГН и адрес на ответника/ следва да се ПРЕДВАРИТЕЛНО разрешение на КЗЛН. Аз съм ги питала какво ще стане ако всеки адвокат в София поиска по пет разрешения в рамките на един месец, а от Комисията ми заявиха, че такъв бил закона и той трябвало да се изпълнява и най- добре е да се групира подаване на едно заявление за няколко предварителни разрешения. Отделно на това разрешението се дава в срок от 3 месеца, а например давностния срок за иск по чл. 344 КТ е два месеца!!! Глупости!
Отделно на това дочух, че трябва адвокатите да подават заявления по Закона за безопасни и здравословни условия на труд и по Закона за мерките срещу изпиране на мръсни пари.
- ДИ
Re: регистрацията по закона за лични данни
Дали съзнаваме изобщо къде ни пъха безумието законодателно-чиновническо? Прочетох Re на ДИ и се хванах за главата. Може да има и други като мен, а и други подобни нормативни творения. С каква наслада чиновничеството се вихри, прави се, че работи, взема ти здравето (а и парите), а че се създават, (като че ли умишлено) условия за корупция, да не говорим ......
По ЗЗБУТ:
Субекти на задължението за подаване на декларация по чл. 15 от ЗЗБУТ са юридическите и физически лица (работодатели), които самостоятелно наемат работници или служители по трудово правоотношение, както и лицата, които работят за своя сметка или в сдружение с други, които съгласно чл. 14 от ЗЗБУТ са задължени да осигурят здравословни и безопасни условия на труд, както на работещите, така и на всички останали лица, които по друг повод се намират във или в близост до работните помещения, площадки и места. Категорично е, че дори и да работиш сам - пак подаваш декларация.
Декларацията се изготвя по образец определен със Заповед № 36 от 18.03.1998 год., издадена от министъра на труда и социалната политика, обн. ДВ бр. 35 от 27.03.1998 год. Тя се подава в съответната Областна инспекция по труда в срок:
- не по-късно от 15 дни от започване на работата на новооткритото предприятие или организация;
- не по късно от 15 дни при промяна на осъществяваната дейност и на използваните технологии в предприятията.
Съгласно чл. 55 от ЗЗБУТ, лице, неизпълнило задължението по чл. 15 от ЗЗБУТ, подлежи на санкциониране по чл. 414 от КТ - от 250 до 1000 лв., а при повторно нарушение, от 500 до 2000 лв.
По ЗМИП
Чл. 3. (1) Мерките за предотвратяване и разкриване на действията по изпирането на пари са идентифициране на лица, събиране, съхраняване и разкриване на информация относно операции и сделки.
(2) Мерките по ал. 1 са задължителни за:
...............
28. (нова - ДВ, бр. 31 от 2003 г.) лица, които по занятие извършват правни консултации, когато:
а) участват в планирането или изпълнението на операция или сделка на свой клиент относно:
аа) покупко-продажба на недвижим имот или прехвърляне на предприятие на търговец;
бб) управление на пари, ценни книжа или други финансови активи;
вв) откриване или разпореждане с банкова сметка или със сметка за ценни книжа;
гг) набавяне на средства за учредяване на търговец, увеличаване на капитала на търговско дружество, за предоставяне на заем или за всяка друга форма на набавяне на средства за осъществяване на дейността на търговеца;
дд) учредяване, организиране на дейността или управление на офшорна компания, компания, предоставена на доверително управление, или друга подобна структура;
б) действат за сметка на или от името на свой клиент в каквато и да е финансова операция или сделка с недвижим имот;
(5) (Нова - ДВ, бр. 31 от 2003 г.) Мерките по ал. 1 са задължителни за лицата по ал. 2, т. 28, когато лицето:
1. знае, че юридическата консултация ще се използва с цел изпиране на пари;
2. знае, че неговият клиент желае да получи юридическа консултация с цел изпиране на пари.
(6) (Нова - ДВ, бр. 31 от 2003 г.) Мерките по ал. 1 не са задължителни за лицата по ал. 2, т. 28, когато те получават информация във връзка с осъществяването на процесуално представителство или с извършването на правен анализ на техен клиент. Не подлежи на съобщаване по реда на този закон информацията, станала известна при или по повод участието в съдебно производство, което е висящо, предстои да бъде открито или е приключило, както и информацията, свързана с упражняване на право на защита по чл. 56 от Конституцията на Република България.
Само че и за "съмнение" също може да го отнесеш:
Чл. 7. (1) Когато възникне съмнение за изпиране на пари, лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 са длъжни да съберат информация относно съществените елементи и размери на операцията или сделката, съответните документи и другите идентифициращи данни.
Чл. 11. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 1 от 2001 г., изм. – ДВ, бр. 31 от 2003 г.) При съмнение за изпиране на пари лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 са длъжни да уведомят незабавно Агенцията за финансово разузнаване преди извършването на операцията или сделката, като забавят нейното осъществяване в рамките на допустимия срок съгласно нормативните актове, уреждащи съответния вид дейност.
Интересно ми е дали някой е изпълнил чл. 16?
Чл. 16. (1) (Изм. - ДВ, бр. 1 от 2001 г., изм. - ДВ, бр. 31 от 2003 г.) Лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 в 4-месечен срок от регистрацията им приемат вътрешни правила за контрол и предотвратяване изпирането на пари, които се утвърждават от директора на Агенцията за финансово разузнаване.
Някой да се е регистрирал и ако да - къде и как? Аз не съм. Не зная дали да го правя. Ако можете - помогнете.
По ЗЗБУТ:
Субекти на задължението за подаване на декларация по чл. 15 от ЗЗБУТ са юридическите и физически лица (работодатели), които самостоятелно наемат работници или служители по трудово правоотношение, както и лицата, които работят за своя сметка или в сдружение с други, които съгласно чл. 14 от ЗЗБУТ са задължени да осигурят здравословни и безопасни условия на труд, както на работещите, така и на всички останали лица, които по друг повод се намират във или в близост до работните помещения, площадки и места. Категорично е, че дори и да работиш сам - пак подаваш декларация.
Декларацията се изготвя по образец определен със Заповед № 36 от 18.03.1998 год., издадена от министъра на труда и социалната политика, обн. ДВ бр. 35 от 27.03.1998 год. Тя се подава в съответната Областна инспекция по труда в срок:
- не по-късно от 15 дни от започване на работата на новооткритото предприятие или организация;
- не по късно от 15 дни при промяна на осъществяваната дейност и на използваните технологии в предприятията.
Съгласно чл. 55 от ЗЗБУТ, лице, неизпълнило задължението по чл. 15 от ЗЗБУТ, подлежи на санкциониране по чл. 414 от КТ - от 250 до 1000 лв., а при повторно нарушение, от 500 до 2000 лв.
По ЗМИП
Чл. 3. (1) Мерките за предотвратяване и разкриване на действията по изпирането на пари са идентифициране на лица, събиране, съхраняване и разкриване на информация относно операции и сделки.
(2) Мерките по ал. 1 са задължителни за:
...............
28. (нова - ДВ, бр. 31 от 2003 г.) лица, които по занятие извършват правни консултации, когато:
а) участват в планирането или изпълнението на операция или сделка на свой клиент относно:
аа) покупко-продажба на недвижим имот или прехвърляне на предприятие на търговец;
бб) управление на пари, ценни книжа или други финансови активи;
вв) откриване или разпореждане с банкова сметка или със сметка за ценни книжа;
гг) набавяне на средства за учредяване на търговец, увеличаване на капитала на търговско дружество, за предоставяне на заем или за всяка друга форма на набавяне на средства за осъществяване на дейността на търговеца;
дд) учредяване, организиране на дейността или управление на офшорна компания, компания, предоставена на доверително управление, или друга подобна структура;
б) действат за сметка на или от името на свой клиент в каквато и да е финансова операция или сделка с недвижим имот;
(5) (Нова - ДВ, бр. 31 от 2003 г.) Мерките по ал. 1 са задължителни за лицата по ал. 2, т. 28, когато лицето:
1. знае, че юридическата консултация ще се използва с цел изпиране на пари;
2. знае, че неговият клиент желае да получи юридическа консултация с цел изпиране на пари.
(6) (Нова - ДВ, бр. 31 от 2003 г.) Мерките по ал. 1 не са задължителни за лицата по ал. 2, т. 28, когато те получават информация във връзка с осъществяването на процесуално представителство или с извършването на правен анализ на техен клиент. Не подлежи на съобщаване по реда на този закон информацията, станала известна при или по повод участието в съдебно производство, което е висящо, предстои да бъде открито или е приключило, както и информацията, свързана с упражняване на право на защита по чл. 56 от Конституцията на Република България.
Само че и за "съмнение" също може да го отнесеш:
Чл. 7. (1) Когато възникне съмнение за изпиране на пари, лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 са длъжни да съберат информация относно съществените елементи и размери на операцията или сделката, съответните документи и другите идентифициращи данни.
Чл. 11. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 1 от 2001 г., изм. – ДВ, бр. 31 от 2003 г.) При съмнение за изпиране на пари лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 са длъжни да уведомят незабавно Агенцията за финансово разузнаване преди извършването на операцията или сделката, като забавят нейното осъществяване в рамките на допустимия срок съгласно нормативните актове, уреждащи съответния вид дейност.
Интересно ми е дали някой е изпълнил чл. 16?
Чл. 16. (1) (Изм. - ДВ, бр. 1 от 2001 г., изм. - ДВ, бр. 31 от 2003 г.) Лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 в 4-месечен срок от регистрацията им приемат вътрешни правила за контрол и предотвратяване изпирането на пари, които се утвърждават от директора на Агенцията за финансово разузнаване.
Някой да се е регистрирал и ако да - къде и как? Аз не съм. Не зная дали да го правя. Ако можете - помогнете.
- k4k
5 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта