Страница 1 от 1

Акт от Комисия за защита на потребителите

МнениеПубликувано на: 26 Фев 2008, 13:34
от abrakadabra
Здравейте,
аз съм търговец и от КЗП ми беше съставен акт за нарушаване сроковете по чл.113, като случая е следния.
Получаваме мобилен телефон за ремонт на 07.12.2007, от сервиза който ги подържа отказват гаранционен ремонт понеже дисплея е счупен механично от клиента и това не е гаранционно (имаме протокол за това от 09.12.2007). Ние уведомяваме клиента, като първоначално той почва да твърди, че не е счупен дисплея, после да му кажем колко струва ремонта, после че ще мисли. Тези разговори са водени по телефона. През това време минава един месец и на 38 ден, клиента иска да му върнем телефона - без да правим ремонт. Ние го връщаме и той подава жалба до КЗП, че не са му спазени правате по чл.113.
Нашия мотив срещу това беше, че този срок има значение само при основателна рекламация, което е записано по чл. 128 (1), но от КЗП ни написаха акт, защото нямало как да докажем, че сме информирали клиента, че реклмацията му е неоснователна - тъй като сме говорили само по телефона.
Въпроса ми е, има ли друг начин да докажем, че сме прави?

Също така имаме и акт по чл.120, защото не сме били записали в гаранционната карта:
Чл. 120. В заявлението за предоставяне на търговска гаранция се посочва, че независимо от търговската гаранция продавачът отговаря за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба съгласно този закон.

Как точно се тълкува този член и има ли начин да оборим този акт?
Благодаря Ви, ще очаквам всякакви съвети:)

МнениеПубликувано на: 26 Фев 2008, 14:58
от poul
За да избегнете възможността да бъдете достойно залят с катран а после посипан с пера /линчуване -от съдия Линч/ от останалите форумци, Ви съветвам най-добросъвестно бързичко да изтичате до най-близката адвокатска кантора.
Или друго предложение-тъй като сте търговец на мобилни апарати, поемете ангажимент да ни изпратите /визирам дарствено/ по един от последните модили на нокия. Например 8500 класик е добра идея.
Това което искате да свършим за бизнеса ви тук е същото.

МнениеПубликувано на: 26 Фев 2008, 15:02
от abrakadabra
poul написа:За да избегнете възможността да бъдете достойно залят с катран а после посипан с пера /линчуване -от съдия Линч/ от останалите форумци, Ви съветвам най-добросъвестно бързичко да изтичате до най-близката адвокатска кантора.
Или друго предложение-тъй като сте търговец на мобилни апарати, поемете ангажимент да ни изпратите /визирам дарствено/ по един от последните модили на нокия. Например 8500 класик е добра идея.
Това което искате да свършим за бизнеса ви тук е същото.


Защо си мислите, че не съм ходил до адвокатска кантора и защо си мислите, че лесно се попада на адвокат който е запознат с тези неща? Да не ви казвам какви неприятности си имам точно заради един такъв адвокат.
Ако някой е запознат с материята и може да даде стойностен съвет и решение, разбира се, че съм готов да си платя.

МнениеПубликувано на: 26 Фев 2008, 23:56
от mialore
Обжалвайте наказателното постановление и в съда ще го съборите чрез свидетелски показания.Можете да накарате сервизът да ви издаде протокол с подробно описание на състоянието.Доколкото познавам работата на КЗП мисля,че ще имате успех.Ако осигурите свидетели, всеки колега би се справил с казуса

МнениеПубликувано на: 27 Фев 2008, 10:30
от abrakadabra
mialore написа:Обжалвайте наказателното постановление и в съда ще го съборите чрез свидетелски показания.Можете да накарате сервизът да ви издаде протокол с подробно описание на състоянието.Доколкото познавам работата на КЗП мисля,че ще имате успех.Ако осигурите свидетели, всеки колега би се справил с казуса


Благодаря Ви много, търся си и адвокат който да ме представлява.