Акт от Комисия за защита на потребителите
Публикувано на: 26 Фев 2008, 13:34
Здравейте,
аз съм търговец и от КЗП ми беше съставен акт за нарушаване сроковете по чл.113, като случая е следния.
Получаваме мобилен телефон за ремонт на 07.12.2007, от сервиза който ги подържа отказват гаранционен ремонт понеже дисплея е счупен механично от клиента и това не е гаранционно (имаме протокол за това от 09.12.2007). Ние уведомяваме клиента, като първоначално той почва да твърди, че не е счупен дисплея, после да му кажем колко струва ремонта, после че ще мисли. Тези разговори са водени по телефона. През това време минава един месец и на 38 ден, клиента иска да му върнем телефона - без да правим ремонт. Ние го връщаме и той подава жалба до КЗП, че не са му спазени правате по чл.113.
Нашия мотив срещу това беше, че този срок има значение само при основателна рекламация, което е записано по чл. 128 (1), но от КЗП ни написаха акт, защото нямало как да докажем, че сме информирали клиента, че реклмацията му е неоснователна - тъй като сме говорили само по телефона.
Въпроса ми е, има ли друг начин да докажем, че сме прави?
Също така имаме и акт по чл.120, защото не сме били записали в гаранционната карта:
Чл. 120. В заявлението за предоставяне на търговска гаранция се посочва, че независимо от търговската гаранция продавачът отговаря за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба съгласно този закон.
Как точно се тълкува този член и има ли начин да оборим този акт?
Благодаря Ви, ще очаквам всякакви съвети:)
аз съм търговец и от КЗП ми беше съставен акт за нарушаване сроковете по чл.113, като случая е следния.
Получаваме мобилен телефон за ремонт на 07.12.2007, от сервиза който ги подържа отказват гаранционен ремонт понеже дисплея е счупен механично от клиента и това не е гаранционно (имаме протокол за това от 09.12.2007). Ние уведомяваме клиента, като първоначално той почва да твърди, че не е счупен дисплея, после да му кажем колко струва ремонта, после че ще мисли. Тези разговори са водени по телефона. През това време минава един месец и на 38 ден, клиента иска да му върнем телефона - без да правим ремонт. Ние го връщаме и той подава жалба до КЗП, че не са му спазени правате по чл.113.
Нашия мотив срещу това беше, че този срок има значение само при основателна рекламация, което е записано по чл. 128 (1), но от КЗП ни написаха акт, защото нямало как да докажем, че сме информирали клиента, че реклмацията му е неоснователна - тъй като сме говорили само по телефона.
Въпроса ми е, има ли друг начин да докажем, че сме прави?
Също така имаме и акт по чл.120, защото не сме били записали в гаранционната карта:
Чл. 120. В заявлението за предоставяне на търговска гаранция се посочва, че независимо от търговската гаранция продавачът отговаря за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба съгласно този закон.
Как точно се тълкува този член и има ли начин да оборим този акт?
Благодаря Ви, ще очаквам всякакви съвети:)